Kaçımız Farkında

21.yy........
İletişimin,medeniyyetin(!).fennin,tekniğin ve her türlü imkanların hat safhaya ulaştığı şu zamanda çok önemli bir şeyin gözden kaçtığından bahsetmek istiyorum. "İnsanlık nereye gidiyor ve acaba kaçımız bunun farkındayız"?Malesef bu gün başta insan haklarını savunan ülkeler ve islam ülkeleri olmak üzere bütün dünya insanlık dersinden sınıfta kalmıştır. Bir neden mi istiyorsunuz. Alın işte size binlerce nedenden sadece bir kaçı. Açlıktan ve susuzluktan ölen bir kıta. Hangimiz bu duyarlılığa ne kadar sahip olduk ve gündemimize taşıyabildik. Hangi siyasetçi ne yaptı? Herkes bunu kullanıp,nasıl menfaat sağlayıp bundan nemalanırım derdine düşmedi mi bir kaç istisna hariç. Ama kendi miz yada çocuğumuz içi dünyayı ayağa kaldırırız her halde......
Geçelim orta doğuya. Kanayan bir yara ve devamlı her fırsatta kanatılan bir yara. Adeta kaynayan bir kazan. Bu kazanın altının ateşini kimler niçin durmadan körüklüyor düşündünüz mü? Burda birileri kötü emellerine ulaşıp kazanacak, ancak insanlık kaybedecek. Acaba kaçımız bunun farkındayız?
Devrilen liderlerin akibetleri sizce garip değil mi? Burda kime ne mesaj verilmek isteniyor.Ortadoğunun yaramaz çocuğu amerikan üssü ajan ülke israil, esir bir askerini almak için neler yaptı.Diğer yandan 30.000 şehid ve daha iki gün önce 25 yiyidin kalleşce şehit edenlerin sorumluları neye, kime hizmet ediyorlar? Kim ne kazanıyor. Bence insanlık kaybediyor. Acaba kaçımız bunun farkındayız?
Komşuluk ilişkilerimizde ne kadar töleranslıyız alt,üst yada yan komşularımıza? Hangi acılarını paylaşıp kara günlerinde yanlarında olabildik. Yarasına merhem,ekmeğine katık,çayına şeker olabildik? Yoksa sadece kendi doğrularımızı,kendi değerlerimizi yaşamaktan onlarınkini görmeye fırsatımız mı olmadı? Şüphesiz herkesin kendince bi mazereti vardır. Ancak kimsenin insan olmak için geçerli hiçbir mazereti olamaz ve insanlık hiçbir mazereti kabul etmez . Kaybolan insanlığın yaşatılması adına saygılarımla......

23 Ekim 2011 1-2 dakika 3 denemesi var.
Yorumlar