Kadın'ım
Kadın olmaksızın insanlığın kurtuluşu, sahtekârlıktan kurtulmaksızın da kadının kurtuluşu olası değildir.
Sapla samanın bilinçle ve isteyerek karıştırıldığı günümüz dünyasında kısa yollara başvurma alışkanlığımız; gizleme duygularımızın dışa vurumu olarak karşımıza çıkardığı, bir ?gün? adıyla da süslemeye çalıştığımız kadınlar gününü kutlamıyorum!
Dünya feminist hareketinin de destek verdiği insanlığı ayrıştırmanın en dayanılmaz adımı olan kadınlar günü, yine erk toplumunun kendine yol açma ve sahip olmada, çaresizliğe her gün yenisini eklediği sayfalardan bir tanesini daha yaşıyoruz.
Kadının gücü insanlığın gücüdür. Aynı zamanda, kadının varlığını ön plana çıkarmak insanlığın değerini saptırmak, emeğini küçümsemek ve kadının gücünü erkek karşısında taraf yapmaktır.
İnsanlığı cinsiyetlerine göre ayrıştırmak, emeğin cinsiyet terazisiyle sömürülmesidir.
Toplumda bireyler kadın ve erkek olarak yaşarlar (!)
Kadınlar yaratıcıdır(!)
Anam da kadın olarak baş tacıdır(!)
Kadınlara saygı duymayan kişi anasına, yarine, bacısına ve kızına da saygı duymaz(!)
Kadınına sahip çıkamayan toplumlar yıkılmaya mahkumdur(!)
Kapalı'nın başını aç demek açığın donunu çıkar demekle aynıdır(!)
Kadını kirlenmiş bir erkek, bu kiri temizlemek zorundadır(!)
Her başarılı erkeğin arkasında bir kadın desteği vardır(!)
Habalala lubelele hodüdü müdüdü hüdüdü........(!)
Kim söylüyor bu sözleri?
Erkekler
Kim kesiyor bu ahkamları?
Erkekler
Ayrıştırmada iye edasıyla kesilen ahkam ve sözlerin, erkeğin sarsılmaz saltanatının daha da güçlenmesinin dayanılmaz sarhoşluğundan başka nedir.
Bebekken emdiği memenin, büyüyünce sömüreceği bedeni, emeği, düşünceleri ve duygularını yok etme karalığının içine düştüğü aklanma aczinden başka bir şey değildir.
Sahip, buyurgan bir yaşantının varolma arzusunu ortaya koyduktan ve bu sistem içerisinde kadınların ezildiğini veya sömürüldüğünü saptadıktan sonra bu sisteme karşı kadınların mücadelesinin erkeklerle birlikte verilmesi gerektiğini düşünmek, ütopik bir bakış olur. Erkeklerin de bir parçası olduğu erk buyurgan baskısına karşı duruş sadece kadınlarla verilebilir ve erk buyurgan düzeni yıkacak olan da kadınlar olacaktır.
Ancak feminist hareket, yüzyıllardır yürürlükteki erkek hakim baskıcı ve cinsiyet sömürüsünün kadınlarca ele alınma mücadelesinin yine erkek egemen projesinin kendi içinde oluşturduğu oyalama ve kadın emeğini sömürme oyunudur.
Üzerindeki ten, cinsiyet, göz, kaş, kafa kemiği, yaş elbisesini görmeden sadece insan olmanın verdiği onur ad ve açığa çıkarılan emeğe duyulan saygıyla; adına ve aşkına insan adını yakıştıran insanlığın 365 günü görecekleri günlere özlemimle...
Güzel bir deneme olmuş,tebrikler,düşünceler örtüşüyor...