Kaplumbağa Kabuğundan Çıkmış Kabuğunu Beğenmiyor
Ben bunu anlamıyorum bir türlü. Şimdiki gençler; anne, babalarından utanır hale gelmişler. Hele yaşlandıklarında sanki onlara ' siz şöyle kenarda durun artık, hiç bir şeye karışmayın. Ben bilirim her şeyi , siz bilmezsiniz ' deyip de kalplerini kıranlar dahi vardır. Tabi ki bu sözüm; anne, baba kıymetini bilenler, onları çok sevenler için değil. Ne mutlu anne, baba duasını alıp da onları üzmeyenlere, onları memnun edenlere.
Ama benim sitemim, anne, babasına artık hiç bir saygısı kalmayanlara. Yahu o annen seni dokuz ay karnında taşıdı. Ne zahmetlerle büyüttü. Yine o baban var ya, senin ihtiyaçlarını karşılamak için sabahın erken vaktinde tüm kış boyu ne zorluklarla işe gitti, çalıştı. Sen de büyüyüp adam olduğunu sanıp, onları önemsemiyorsun öyle mi. Yazık ki ne yazık size.
Ben bu durumu acaba şiir yoluyla mı, yoksa bir deneme yoluyla mı anlatmaya çalışsam diye üç gündür kendi kendimle mücadele ediyordum. Kısmet bugüneymiş.
Bir insan özünü unutmamalı. Nerden geldiğini bilmeli. Rahmetli babaannem hep derdi zaten. ' Şuna bakın şuna, kaplumbağa kabuğundan çıkmış, kabuğunu beğenmiyor '
Günün seçılen yazım için sonsuz teşekkürlerimi bildiririm. İyi ki varsınız edebiyatla ailesi.
Kutlarım Enes bey güne değen değerli denemenizi.
O kaplumbağa kabukları evlere aksesuar oldular şimdi. O çocuklar da annelerine keşke doğurmasaydın ya da sıkışınca niye doğurdun o zaman der oldular maalesef Enes bey. Eskiden de isyan vardı ama ailede kalırdı şimdi her şey ayan beyan. Yine de umutlu olmak lazım. Tebrik ederim yazınızı...
O sözün aslı civciv yumurtadan çıkmış kabuğunu beğenmemiş olur şeklinde öze sadık kalmanın anlamını pekiştirir ki siz de kaplumbağaya mal ederek sonuçta aynı fikri savundunuz Enes bey kutlarım