Karmaşıklık ve Çaresizlik
İçinden çıkamadıgımız duygular.Aklımızı karıştırmaya hayliyle yetiyor.Bazen keşkelere kalırken bazen de elimizden gelmedigi için çaresiz kalıyoruz.Her derdin bir çaresi var derler? Gerçekten de çaresi varmıdır!
Bence vardır...Misal yaradan kuluna hiç çekemiyecği dert verir mi? Versede dermanını ondan esirger mi! Hayır esirgemez niye esirgesin ki.Karmaşalara kapıldıkca insan kendi içinde boguluyor adeta.Ya da boguldugunu mu sanıyor? Olabilir biz ihtimallerin insanıyız.Biri bizi sevmese ya seviyorsa diye ;Ümit eden severken ise beni kesin sevmiyor diyen varlıklarız.Sizce bunun adı ne karamsarlık mı karmaşıklık mı kararı size bırakıyorum.Her insan her dediğini yapacak yaşayacak diye bir kaide yoktur.Ya varsa diye düşünmekten de alı koyamıyoruz kendimizi.Çünkü o kadar karmaşıklık içindeyiz ki ne yaptıgımızı bilmez hale gelmişiz.Bilsek bile çaresizlik olarak da isimlendirdiğimiz oluyor.Çaresiz insan yoktur kimine göre,kimi içinde dertsiz insan yoktur.Katılıyorum her insanın derdi olur,çareside olur.Düşüncelerimize sahip cıktıgımız sürece ne derdimiz olur ne tasamız.Tabi düşünceden düşünceye degişir.İnsan kendini umutsuzluga kaptırırsa o zaman çaresizdir işte.Çaresi olsa bile çare fayda etmez.Çünkü kendini öle programlamış.En çok düşünen canlı insan olmasına ragmen derdine derman bulamadıgı zamanlar oluyor.Aslında içi dönük degilde dışa dönük olsa sıkıntılarını atacak belkide.Aklımızın karıştıgı zaman oturup düşünmek isteriz tek başımıza.Ama musalat olan çok insan olur düşündürmezler.Kızarsakta anlayıssız oluruz.İnsan oglu yada kızı karmaşıktır ister öle ister böle.Hepimizin bildigi birseyi nasıl inkar edebiliriz ki!İstedigimiz zaman dertlerin babası hüzülerin yarası oluyoruz.Yeri geldimide isyan edip insanlıgımızdan buluyoruz.Kendimize zarar veriyoruz.Böle zamanlar yazmayı tercih edebilirler.Olmadı birilerine birsey anlatarak rahatlayada bilirler.İnsanlar tek yaratılmış olabilir ama her seye tek başına çare bulamadıgı zamanlarda oluyor.En önemlisi yeri ve zamanında destek almak ve destek vermektir.