Kaset Çalar
Kaset kelimesini duyunca kim bilir kaç kişinin aklına ,eski kaset çalar yani 'teyp' aklına gelmiştir.ama genelde milletin aklına o kaset döneminin ,en güzel zamanları olan sanatçıların kasetleri ve albümleri aklına gelmiştir.
Ben şahsen kaset kelimesini duyunca aklıma belli başlı sanatçılar ve o albümün en güzel parçası ile kapak fotoğrafları gözümün önünde canlanır.
Barış Manço,Orhan Gencebay, Ferdi Tayfur,İbrahim Tatlıses vs..
bu isimler kaset döneminin ve o yılların en iyi sanatçıları değil mi? Keramet kaset de mi yoksa o zaman yapılan hücum kayıtlarda mı bilinmez ama sanatmış o zaman yapılan eserler. Şimdiler de düşünsenize CD ve mp3 gibi akımlar ile sanatçının emeğinin belki 10 da 1 ine sahip çıkıp, o aletlere sığdırıyoruz.
YAZIK..!
En özlediğim hatıra ise ilk aklıma gelen olay şu oluyor. Kasetin içinde o sanatçının sevdiğiniz parçasını dinlemek için bütün şarkıları sırayla dinlerdik. İleri geri yapmak istediğimiz de içindeki bant öyle bir ses çıkarırdı ki o bile ritmik olurdu ,duygusallığınıza ,neşenize ,kısacası her duygunuza şahit olurdu.
Nerede şimdi o duygular.hele bir de kaseti ve 'teybi' tamamlayan yan unsurlar yok ki..derdimiz daha büyük aslında.
Ne soba,ne kaset çaların üstündeki anten, ne de çerçeveler de dede ve babaanne fotoğrafları ,dantelli örgüler..
Kim takıp da dinler şimdi Barış Abinin yol verin ağalar parçasını CD'den.şahsen ben Giderim evimde yoksa bile bir kaset çalar alırım(kaldıysa) bulurum bir şekilde kasetini takarım ve o parçayı bekleyene kadar Barış abiden bilmem kaç tane de muhteşem eser dinlerim.
En azından Barış Abi'nin kaseti gücenmemiştir,yani kaset çalar!..
Ya o çamurlu sokakları özleyen var mı? Her neyse konu bu değil ama söyleyeyim. Ben okuldan gelirken o çamurlu sokaklardan gelip canım birazda sıkıldıysa hep kaynayan demlikten bir çay alıp Orhan babanın sazıyla unuturdum o çamurda çektiğim sefaleti.
Bir de o dönemlerde bazı evlere belli sanatçılar tek başına girebilirdi. Başka kaseti alsa ev sahibi, o kişi diğerine saygısızlık etmek istemezdi yada diğerini kıskandırırdı.benim ortanca dayım ferdi Tayfur hastasıydı ben o evde o kaset çaların ferdi babadan başkasıyla tanıştığını sanmıyorum.özellikle o dayım o 'teybe' film bile izletmiştir ferdi baba'nın aktörlüğünden.
Aklımdayken söyleyeyim.daha 'teyp' yeni çıktığı dönemler de Kastamonu da bir misafirlikte muhteşem pahalı olan o kaset çaların kaset koyma cebini de küçükken bir kırmışım hala anlatılır.annemler bir utanmışlar nasıl ödeyeceklerini bilememişler.Allah'tan o dönem teyp sadece zenginlerin(gerçekten parası olanın) evine girdiği için ev sahibi durumu sorun olmaz diyerek kapatmışlar.gerçi ben zannetmiyorum çok içten söylediklerini ama olsun.kırdım işte kardeşim ne yapayım.! Çocukluk işte.
Yine konuyu dağıttım. Ama şu var kaset çalar ı cümle içinde kurarak bir anımı paylaştım.
Bir sonra ki dönem ise İbrahim Sadri şiirleri ile tanıştım o teyp içinde. Sonra baktım ki bu adam benden çalmış gibi kelimeleri.zamanla şiir sevdası başladı bu kaset çalar içinde ki adam yüzünden.zaten oda öyle bir söylüyordu ki ben sevdim mi 'adam gibi' severim diye.
Madem şiir bu kaset çalara girdiyse bende amatör şiirlerimi bu teybe sokarım dedim.REC tuşuna basarak maalesef bir muazzez Ersoy nostalji 2 albümünü yalan etmiştim.ama artık nostaljiler yoktu içinde ,ilk okul şiirlerimin bir albümü vardı.gerçi muazzez ablanın daha çok evde nostalji 2 albümü vardır
benim bu ilk REC TUŞUNA basıp şiir okumamdı.
Üstelik sadece dünya da BİR TANE.
Sonraları şiir işine çok ciddi sarmıştım.Abdürrahim Karakoç şiirlerim vardı.
Her neyse beni şiirlere bağlayan bu kaset çalar umarım bu şiirlerimi teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin meraklısına bir gün kaset de çalar..!
Ama bazen çok komik günlerimde oldu bu teyp geçen cümlelerde.mahallede aydın bakkal namazdan gelip çırağının dinlediği kaset den İbrahim Tatlıses'den sarhoş felan gibi sözler duyunca baya kızmıştı. Tezgahta ki tüm 'yumiyum'ları saçmıştı ortalığa.
Fırlattığı kaset eminim o çırağın evinde bugün hala mutlaka çalıyordur.
Ama bu gelişen teknoloji ile ne bu kaset çalar ne de Barış Abi gibiler bir daha şarkı yapar.