Kelle Gider Takke Kalır
Fakir veya zengin, herkes kral bu hayatta.Krallık para pul,saray ve güç ile hükmetmek değildir sadece, krallık ;tacını basından çıkarıp kalbine koyabilmektir, krallık kişiye hükmetmek ,gücünle ezmek değil kişinin güvenine sahip olmaktır.Çok fakır olabilirsiniz lakin size güvenen çok insan yaratmış olabilirsiniz ya da çok zengin olup da hiç güven kazanamamış olabilirsiniz.Neden güven biliyor musunuz ; gerçek şu ki güven para, saray, mevki getirebilir fakat güvenin getirdiği bu maddiyatla güven satın alamazsınız.Çok insan bu güven krallığınızdan taşınıp başka krallıklara geçebilir ya da başka krallıklardan sizin hükmünüz altına girebilirler,önemli olan sadık olmaları değil aslında ne olursa olsun onlara sadık kalabilmektir bu krallığı önemli kılan.İşte tacınızı çıkarıp kalbinize koyabildiğiniz sürece ve de insanları başınızın tacı yapabildiğiniz sürece krallığınız o zaman geçerli olmaya başlayacaktır.Güven her şey değildir ama hiçbir şey olmaktan daha iyi bir şeydir.Güvenin bana ve bir maskenin ardında saklanmayın.Sonunda bir gün ''takke düşer kel görünür'' ya da benim deyimimle ''kelle gider takke kalır''
Doğrudur. Önce itibar lazım. Bu insanı insan yapan önemli bir erdemdir. Üstelik sermayesiz bir güçtür. Üstelik asıl sermaye,zenginlik kendisidir. Keşke herkes dürüst kalabilse ve öyle yaşayabilse, İnsanların birlikte yaşarken birbirine inanabilmesi, güven içinde yaşaması ne hoş olur.Denemenizdeki benzetmeye de aynen katılıyorum, İtibarlı insan Kral İnsandır..Tebrikler.. Sevgilerimle...