Kitle kalpazanı ve Aymaz Siyaset Adamı dayanışması..
Üyelerinin mesleki yaşamlarını ekonomik, sosyal ve kültürel yönden zenginleştirmek için kurulan Mesleki Kuruluşların bir çoğunun, günümüzde bu amacın oldukça uzağında bir duruş sergilemeleriyle ilgili bugüne kadar çok şey söylendi, çok şey yazıldı..
Ne söylenen onca söz..
Ne de yazılan onca kelime..
O kuruluşların tepe noktalarında, kendilerini hizmet sorumluluğundan arındırarak pişkin pişkin oturma sırıtkanlığının, üyeleri uyarıcı uyandırıcı tarifini bir türlü yapamadı..
Eğer bu güne kadar söylenen sözlerle bu yapılmış olsaydı..
Günümüzde, başkanı olduğu meslek örgütünü üyelerinin sırtında asalağa dönüştürme becerisine sahip isimlerin, alınlarında, 'kitle kalpazanıyım ama, mezara kadar başkanım' yazan pozlarla toplum içinde dolaşmaları engellenmiş olurdu..
Eğer bu güne kadar yazılan kelimelerle bu yapılmış olsaydı..
Gösterebildiği başarı, varlık nedeni ve kuruluş amacı, 'üyenin kanını emen meslek kuruluşu' gerçekliğinde, paçavraya dönüşmüş bir meslek örgütünün tarifini yapan başkan tipleri, bazı aymazlar tarafından 2.ci hatta 3.cü koltukla ödüllendirilmezlerdi..
Diyeceksiniz ki;
'Bizde söylenen -özellikle uyarıcı, uyandırıcı- sözlerle ne demek istendiği üzerine ne zaman kafa yorulmuş ki?..'
'Yazılan kelimelerle eğer böyle bir tavır alış mümkün olsaydı, bir süredir kronik aymaz olmanın önemli bir meziyet olarak görüldüğü siyaset adamlığı bize kısmet olmazdı..'
***
Birkaç aydır öykü, makale, deneme ve şiirlerimi paylaştığım internetteki edebiyat sayfalarında yazılarımın güncel konularla ilgili olanlarına gelen yorumlara verdiğim karşılık sürekli, 'bütün olumsuzluklara karşı umudu yaşatmak' oldu, oluyor ve sanırım hep bu olacak..
Bunun tek nedeni, ülkemizin özellikle son yıllarda umudu kökünden yok etmeye yönelik gelişmelerin harmanı olmasıdır ya da böyle gösterilmeye çalışılmasıdır..
İnanıyorum ki, bizlere yaşatılan bu karamsarlık kuşatmasının, hayatın köşe başlarını tutmuş bu sürüsüne bereket beceri cücelerine bal kaymak varlığı bir gün aşılacaktır..
Ve ben o aşma çabasının 'yazma gücü' olarak, okurlarım var oldukça hep burada, 'Kitle kalpazanı ve Aymaz Siyaset Adamı dayanışmasını yazan birisi' olacağım.