Kriz Mi Var
Kriz insanoğlunun korkulu rüyasıdır. Değişik değişik krizler vardır. Kriz için güzel yolunda giden herhangi bir şeyin bir anda sendelemesidir diyebiliriz.Kriz tehlikelidir önlemini alamazsan ölüme götürür.
Maddi anlamda krizi anlatacak olursak şu şekilde özetleyebiliriz; bir işletmede işlerin bozulması, maddi gelirin azalması, hammaddenin azalması ve piyasadaki paranın çekilmesidir. Özellikle ben piyasanın bozuk olması üzerinde yoğunlaşmak istiyorum.
Baktığımız zaman işletmelerde kriz zamanları hemen basit olan işçi çıkartma yöntemine başvurulur. Ya da üretim çok aza indirilir. Bu bana çok basit bir yöntem olarak gelmektedir.Bu olayın sonucunda aslında işte gerçek krizler meydana gelmektedir.İşçiler işsiz kalacaktır, hadi kriz bitince işçileri işe aldınız diyelim kimse kandırmasın beni o işçi eski performansını yansıtmayacaktır.Her an içinde bir uyarı olacaktır ? ya gene işten çıkarılırsam? işte olay burada bitmiştir yani güven sarsılmıştır. İşten çıkan insanlara gelelim kriz var etrafta işe giremeyecektir peki o zaman ne yapacak benim işçim en kötü olanı ya çalacak ya da yanlış işlere düşecek.Yani bu iş kelebek etkisi gibi uzayıp gidecektir ufak bir kanat çırpışla her şey değişecektir bunu uzatabiliriz.
Şimdi diyeceksiniz ne yapmalıyız? Bende peki o zaman kısaca açıklayım.Öncelikle kriz varsa işçi çıkarmak yerine işçilere aynı maaşı ödeyerek cumartesi ve pazar çalışmalarını isterim.İşçilere aynı ücreti öderim, üretimi yarıya çekerim ve en önemlisi işçilerden yarım gün çalışmalarını ister kalan yarım gün üretim yaptığımız ürünün satışlarını yapmalarını dilerim.İşte bunu sonucunda yine ben işletme sahibi olarak kazanırım.Bu işeten hem işçiler hem de işletme sahibi karlı çıkar.İşçiler daha bir motive olarak işte çalışır.Güven tam sağlanmış olur.Başka bir yerden ele alacak olursak işçi çıkarmayı şöyle açıklayabiliriz..Mesela kriz var işçi çıkarmak yerine tüm işçilerde maaş düşürülmesine gidilebilir. İşletmelerde ileri görüşlü yönetici bulunmak zorundadır krizin olacağını fark eden yönetici kriz gelmeden maaşlarda indirime gidebilir çünkü kriz zamanı kestiği parayı değerlendirerek işçi çıkartmak zorunda kalmaz.
Kriz aslında her zaman başa gelebilir ama işte elde olanı iyi değerlendirmek çok önemlidir. Kriz işçi çıkarmakla çözülmeyecektir. Her zaman ya farklılaşacaksın ya da öleceksin. Maalesef benim ülkemde işletmeler basit yola başvuruyor ve sıkışasıya işçi çıkarıyor ve kriz zamanı olduğu adımda duruyor hatta ve hatta geri adım atıyor.
Kriz kaçtıkça seni kovalayacaktır sen kovalamasını bilmezsen..Farklılaş yada öl..