Kücük Charlie Chaplin` e Mektuplar 3

Nisanın ilk haftasındaydı annenin doktordaki randevusu o günü heyecanla bekledim çünkü sizi yani iki küçük Charlie Chaplini ilk kez ultrasonda görecektim.

Heyecanla bekledim oltamın ucuna gelecek balığı bekler gibi meğer toprak suya ben bir çocuğa hasretmişim. Gözlerimdeki ışıltının adı sevinçti. Aklım bir anafordan sağ kurtulmayı başarmış balıkçı kadar mutlu ve sakindi. Baba olacaktım hemde ikiz. Babalık zor bir zanaat küçük Charlie Chaplinler. Babamdan babalık öğrenmeden nasıl babalık yapacağımı ve bu yükün altından nasıl kalkacağımı bilmiyorum. Babam dedim de babamın babalığı geldi aklıma... Rakı şişesine benzerdi babam nefesi, sevgisi ve idrarı anason kokardı ve alkol alkol bakardı gözleri. Ağız dolusu küfürdü babam çocuklarına, karısına ve tanrıya küfreder sonrada kendini ödüllendirir gibi kadehini yudumlardı. Babam dayaktı tek gözlü evde kaçacak delik arardık bazen saatlerce tahta divanın altında saklanmak zorunda kalır ve hep tanık olurdum annemi, o küçük kadını ayaklarının altında çiğnemesine, kardeşlerimi dövmesine. Babamın babalığı canımızı acıtmak ve ağlatmaktı. Ben babama bakarak öğrendim alkolün kölesi olmamayı ve bu yüzden baktığım her alkol şişesinde onun yüzünü görürüm, küfrün öyle sanıldıgı gibi pek matah birşey olmadığını ve dayağın neandertal (homo sapiens) insanının değil modern insanın cesaretsizliğinden doğdoğunu. Babamı hiç sevmedim ve öldüğünde de hiç ağlamadım. Ben daha çok annemin çaresizliğine üzüldüm ve o ufacık kadının bir anda yedi çocuğun sorumluluğunun altından nasıl kalkacağına ve gözlerindeki çaresizliğe. Hayat bir oyun sevmediğim babamın yokluğunu büyürken ve hatta simdi bile hissediyorum. Geçelim şimdi babamı yeri geldikçe sık sık anlatacağım onu.

Doktor termini için erkenden kalktık annenizle bir fırıncıda kahvaltı yapıp doktora gittik. Elim ayağıma karışıyor hareketlerimi kontrol edemiyordum. Önce anneniz girdi doktorun yanına muane oldu sonra bir terslik olduğunu farkettim ve ben girdim içeriye. Anneniz üzgün üzgün bakıyordu yüzüme ve bebeklerimizin ikiz degil tek olduğunu söyledi. Üzüldüm. Doktor inatla ve ısrarla inceliyordu annenin rahmini olaki bir yere saklanmış olabilir diye diğer kardeşinin. Ama çabası olumsuz sonuçlandı Charlie Chaplinlerin ikiz değil tek olduğunu öğrendik. Doktor, hamileliğin ilk aylarında ikiz olarak görünebileceğini sonradan diğerinin kaybolabileceğini söyledi.

Işte Charlie Chaplin sen daha dünyaya gelmeden bize şaka yapmaya başladın bile. Sen hep şakalar yap Charlie Chaplin ama unutma hayat şaka değil.

3kasim2bin10 heidelberg

03 Kasım 2010 2-3 dakika 29 denemesi var.
Yorumlar