Kul hatasız olmaz
9 ay oldu.Ve belki o zamanlar aklıma gelmemişti annemi eleştirmek.Ona bakarsanız 13 yıl geçti ve anca aklıma geldi.Öğretmenimiz sayesinde.
Onunla geçirdiğim tüm zamanım da hep tek bir isteği vardı bence.Bizim, benim iyiliğimdi.Bazen aşırı ileriye gidebilen birisidir.Sizi çok sıkar herkes gibi oda üstünüzde baskı kurmaya çalışır.Hani büyük ya hep sözü dinlensin ister.Bir dediğim iki olmayacak der.Her zaman başkalarından çekinir laf olmasın gibisinden.1973 yılından bu zamana eminim tek gayesi rezil olmamaktır.Büyüdü gelişti gençken de evlendi gitti.Evet yeni bir çevreye sahipti ama yine aynı şey aman laf olmasın.Benim için çok yanlış bir düşünce.Bırakın da hayatını yaşasın kadın.O öyle yaşamayı hak ediyor.
Köy yerinde gelmiş 20'sine.20 yıl çektiğini çekmiştir.Evlendi asıl şimdi yaşaması lazım işte.O yinede saygısızlık etmemiş müstakbel eşini de birde iki çocuk sahibi etmiş.Benimsemiş onun yaşadıklarını çocuklarının yaşamasını istememiş.Büyütmüş sevmiş, çocuklarını...13 yaşına getirmiş birini, birisi küçük 10 yaşında.Onları 9 ay karnında taşımış, geceleri onun yüzünden uyuyamamış belki.Birazda böyle çekmiş.Gelmiş kadın hayatının orta yarısına.Olmuş mu size 35 yaşında.Hayatının geri kalanının yaşasın ya.Ama biliyorum ki o hiç pişman olmadı.O hiç isyan etmedi.Kul hatasız olmaz oda öyleydi.Ama hep sevdi, seviyor en önemlisi sevecek.