Lütfen dikkat

Hastalıklara açık davetiye gibi yaşam koşullarında ortaya çıkan sağlık sorunlarına, insani ölçülerde çözümler arayan insanımızın aradığını bulamamanın verdiği umut kırıklığıyla verilen hizmetten yakınması doğaldır. Sağlık kuruluşlarına giderek derdine derman arayan insanımızın öncelikle beklediği, beyaz giysinin özelliği gereği güler yüz ve insani ilgidir.
İnsanımızın sağlık kurumlarıyla ilgili ağırlıklı yakınma konusu, gördüğü davranış şeklidir. Unutulmaması gereken öncelikli şey, halkın sağlık kuruluşlarına gidiş nedeninin, sağlık görevlilerinin kapıkulu davranışlarının hedefi olmadığıdır.
Devlete vergisini ödeyen insanımızın bunun karşılığında insanca ilgi beklemek en doğal hakkıdır. Sağlık görevlilerin bu hakkı tanıma zorunlulukları vardır. Derdiyle kıvranarak sağlık kuruluşuna koşan yurttaşın kırık ayna yansıtması bir suratla karşılaşmasını düşünebiliyor musunuz?
Yurttaş derdinin verdiği sızılara mı katlansın yoksa karşısındaki mahkeme duvarı surata mı?..
Sağlık görevlilerin, ?Ya bizler ne yapalım?' mazeretini dile getirebilirler. Ki sık sık sığındıkları mazeret budur. Bence onların tek seçenekleri, o kuruluş çatısı altında bulunmalarının gereğini yerine getirmek. Bir sağlık kuruluşunda bulunmalarının gereği de saat kaçı gösterirse göstersin güler yüzle sağlık hizmeti vermektir.
Sağlık kuruluşlarında sıkça yaşanan sağlık görevlisi yurttaş tartışmasının kaynağını oluşturan beyaz giysiye yakışmayan davranışlardır. Bu tartışmalarda sağlık görevlisinin sığındığı ?devlet memuru' kalkanı olmasına karşın, yurttaşın böyle korunma kalkanı mevcut değildir.
Devlet hizmeti ile yurttaşın arasına devlet memuru kalkanını koyarak yurttaşa kul muamelesi reva görmenin kimseye bir yararı dokunmaz.
Bu çağa yakışmayacak böyle ayıpların toplumsal hayatımızdan ve kurumlarımızdan sökülüp atılması gerekiyor artık. Silip atma görevi başta kitle örgütlerinin uygulama için kol sıvamaları gereken bir görevdir.
Evet, kitle örgütlerinin sayın yöneticileri..
'Sinip kalmak' demiyorum..
'Silip atmak' diyorum..
Lütfen dikkat! (20 Mart 1997-Adalet gazetesi)

08 Mart 2010 2-3 dakika 18 denemesi var.
Yorumlar