Merhaba Kıvamında Kısacık Muciz-i Beyandır

-''Şimdilerde alfabeden bu yana, dergi ve kitaplarla evliyim. Kendi kendimle kanlı-bıçaklı, çağından ve kuşağından sorumlu, bilmem kaç yaşında bir şiirim. Edebi dergilerin tümünü ayrıcalıksız izlememe karşın, bugüne değin ON İKİ OLMAZ'ın karanlığında, arkadaşlarımın ve her cinsten yazı ve onları yazanların sevdalı ışıklarıyla yaşıyorum... Birinci olmazın'ım, sizin de bilinçli olarak ufaladığınız ‘'ön koşul ''suz'luğun ve çok sesliğin renkleriydi. İkinci olmazım...birincinin kuyruğundaki anlaşılmamak korkusu'ydu : '' Düşünce ve dil ( karşılığı : sanat-sanat, sanat toplum)sorununda: iki suyu birbirine karıştırmadan ,bir mekan içinde tutamazsınız. Tutarsanız, hem zincirleme kültür reaksiyonu hem de, çağ ve çağ ötesi nesnel gerçeklik...devreleri pozitif yükten mahrum kalır...ki düz çizgi ölüm demektir...

DİYEMEZ MİYİM ; (?) Yunus, Pir Sultan, Dadaloğlu, Karacaoğlan...Nesimi , Kadı Burhanettin, Nev-i , Baki, Ruhi, Nef-i, Şeyh Galip ...Ahmet Haşim, Nazım Hikmet, Atilla İlhan, Cemal Süreyya, Hilmi Yavuz ...Bu şiir adamları çağını yaşamasalardı ‘'neci'' olurlardı ve yaşayanlar neci oldular sorusuna cevap ! ‘'CILK'SIZ ŞAİRDİLER'' diyemez miyim (?) Bağıran düşünce ,düz yazıya meyillidir. Şiir düşüncelerin ve olayların izdüşümünde, gözlere ve yaşadığımız çevreye dayanmış ‘'insan tını'sıdır. Uyumun ve isyanın kesişmediği yerde şiir yoktur ancak; şiir faili meçhulün intikamını hiçbir zaman unutmayacak ve unutturmayacak ...

DİYEMEZ MİYİM ; (?) O ve o.. yani ki onlar ;ayrı nabızlı bir yürektirler. Bağıntısı: somut değerlere uysal, soyut değerlere evrensel – su kaldırmayan değişik merceklerle bakılmalıdır. DİYEMEZ MİYİM ; (?) Bu dili bana ,fasülye hesabı diye mi vermişlerdir ? Kaç tane Osmanlıca'dır; kaç tane Öztürkçe'dir.. Çık çık denen şey ve ‘' Dilin Kemiği ...'' yok mudur ...?

DİYEMEZ MİYİM ; (?) Fikirlerin sükûneti , içlerinde ısyan'kar olanlara ‘'Destur'' derken , özgürlük ya da özgürlük ! çığlığını atan kaç kelime , kaç kelimeyi katletmiştir ? Nefes nefese koşan - öz- , kendini dilinin ıslaklığından kurtarınca - gür-, ne ayıp dinliyor, ne küfür dinliyor bu - lük- ... Üç – beş şiir... Üç-beş şair buldu mu.. bir bardak kahveye eşlik etmek için, kendine ihanet eden ,üç-beş yangından kalan ; üç-beş şiir... üzerinden hala çıkan dumanın içinde kendini gizliyormuş (...) öz-gür-lük ...

DİYEMEZ MİYİM ; (?) Kutsal saydığımız aşk kadar leyla, aşık kadar mecnun, züğürt sevdalıların keşmekeşliği karşısında ,yağmursuz çöllerde ıslak güneşin altında yandığını ... Görenler kadar duyanlar, bilenler kadar yazanlarda ... suçlu'dur ... aşk !

DİYEMEZ MİYİM ; (?) Mevsimler ki, ne belâ bir şarap mavisidir / tokmaklar delilenir davullara ; duymaz mısın eyâ , âşikar figanız...dikensi tabutlar kafirandan, püsküllü belâ ham deliliğimiz... Öyle ki o baharın döktüğü yapraklar, ölümlü aşk'lardandır ...

DİYEMEZ MİYİM ; (?) İnanç ile inat olmaz...İnanç bir aşk-sa...aşkın celladı olmaz...Aşk kendine aşık ararken...celladını dahi kendi göz yaşlarına boğabiliyorsa ;günahkar insan cellat olamaz... aşk ve günah bir kefede ise, karşısında hiç'bir şey duramaz ...

DİYEMEZ MİYİM ; (?) Aşkın kabusu, hayatın anlamsızlığı karşısında, dayanılmaz yalnızlığı yaşayan insan ; Bir Yusuf Masalın' daki sen' ben' olana kadar ; ‘taşlar ufalanıp su' olana kadar' ; iki ırmak arasında siyah ve beyaz ; birinin adı aşk ise , ötesi ben olana kadar ...

DİYEMEZ MİYİM ; (?)

21 Haziran 2016 3-4 dakika 51 denemesi var.
Yorumlar