Milli Mücadele Yılları

Memleket işgal altında İngiliz güvencesindeki Yunan egede ilerliyor
İzmir,Bandırma,Manisa ve Aydın'ı da almak üzere. Ne kurşun harcayan nede karşı koyan var. Halife efendimiz kendini sağlama almış hanedan hariç hiçbir şey umurunda değil. Osmanlı ordusundan ayrılan subaylar kendi ülkelerinde kendi topraklarında kendi insanlarından kaçıyor, saklanıyor. En ağır zindanlar da ki işkenceleri vatanın halini gördükçe yaşıyor ruhunda. Hilafet sevdalısı hacı Şevki beyler,bakkal hacı Rüstemler, molla Hüseyin ağalar halkı İngilizlere değil milli mücadeleye inanmış subaylara karşı kışkırtıyordu. Gördükleri yerde ihbar etmek için çabalıyor, her bireyi neredeyse muhbir yetiştiriyordu. Düşün ki mili mücadele subayları hacı Rüstemlere değil barınmak için ya bildikleri vatanperver evlere yada rumlara sığınıyor güveniyordu.
Her sakallı her cüppeli her sarıklı her abdestli aynı mıydı tövbe değildi valla. Mayası bozuk nerde mili mücadeleci subay görse hemen ya kaymakamlığa yada İngilizlerin kurduğu karakollara seğirtmesinden anlaşılıyordu.
-Halifeye başkaldırmış bu mili mücadeleciler kafirdir gavurla anlaşmış gavurun hizmetkarlarıdır.onlara inanmayın güvenmeyin ekmeğinizi paylaşmayın. Diye fetvalar veren sarıklı cüppeside yüreği kadar kararmış dervişler mollalar efendisi İngiliz,İngiliz uşağı Yunan Bandırmadan 16 mayıs 1919 da gök gürültüsü gibi ayaklanma beklerken 19 mayıs 1919da Samsun'da' çakan şimşekle afalladı panikledi
İşgal kuvvetleri ile Kabe bilmez sözüm ona abdestsiz hacıların hesapları tutmamıştı. Yüreği gerçek aşkla yananlar her abdest aldıklarında akılarda Vatan, her secdeye varışlarda yakarışlarıydı Vatan, elbet biri duyacak elbet biri duyacak umutları vardı. Alınlarını koydukları bu topraklar yine hürriyet naraları ile kendilerinin olacaktı. İnanıyorlardı ki yaradan mutlaka bu toprakları onların önüne serecek ti. Düşün ki yokluk içindeki bir kadın evinde üç ekmek var yetimlerini suyla doyurup o ekmeği cepheye gönderiyor. Düşün ki bir kadın kağnı önünde ayazda tipide vatan diye donuyor.
Elbette alnımızı koyduğumuz bu topraklar bizim olacaktı ne abdestsiz dervişlerin nede onların efendilerinin
Şimdide hacı Rüstemlerin zihniyetindekiler bu vatanı ecdadım kurtardı diyor.. haklısın kardeş haklısın ecdadında senin gibi kaypaktı yeryüzü her zaman gördü senin gibileri... Tarih yazmaktan bıkmaz

27 Nisan 2015 2-3 dakika 6 denemesi var.
Yorumlar