Mozart'a Yolculuk - 12

Bir Rondo Alla Turca Macerasi 30 agustos 2012
5. gün
Tunanin güzeline yolculuk
Bratsilava kal orada gül dünyaya Bratislava

Bir bisiklet tutkununa verilecek en güzel hediye başka bir kente pedal sürebilmesi için hedef göstermektir. Viyanada görevimizi tamamladık ve günün tam ortasındayız şimdi başka bir kente doğru yola düşmenin tam vakti. Hedefimizdeki kent belli Bratislava Slovakyanın başkenti. Viyanaya sadece 60 kilometre uzaklıkta. Dünyada bu iki başkent kadar biribirine yakın başka başkent bulunmuyor. Ayrıca Bratislavanın başka bir özelliğide Avusturya ile sınır olduğu gibi Macaristan ilede sınır komşuluğu yapmaktadır. Ne kadar özel bir şehir olduğunu anladınız galiba. Ve bu iki şehri birbirine bağlayan tren hattı da mevcut ücret gayet makul. Bisikletle gitmeyi cok isterdik lakin zaman problemimiz olduğu icin trenle gitmeye karar verdik. Bir saatlik yolculuktan sonra Bratislava da bulduk kendimizi. Tuna nın her iki tarafina hakim bir şehir Bratislava. Gönlünce sere serpe serilmiş Tunanın kenarına. Eski şehre gitmek için Tunanın uzerine kurulmuş güzel bir köprüden geçtik ve başladık bisikletlerimizle Bratislava nin altından girip üstünden çıkmaya. Eski Cekoslavakyanın bir parçası olan Slovakya kasım 1989 gercekleşen kadife devriminden sonra bağımsızlığını ilan etmistir. Kansız bir şekilde bağımsızlığına kavusan tek ülke diyebiliriz Slovakya ya... Tüm dünyaya örnek oluşturan bu ülke büyük bir erdemlik göstererek Çek cumhuriyetinden ayrılmış yoluna Slovakya olarak devam etmeye karar vermiştir. Her özgürlüğün, savaşmak ve öldürmekten geçtiğine inanan budala devlet yönetimlerinin bu iki devlet yöneticilerinden öğrenecek cok şeyleri var. Özgürleşmeyi savaşmak, masum halka zulum etmek ve öldürmek sanan yüzyılımızın simsar şarlatanları, kapitalizmin ve emperyalizmin kuklalığını yapan yalaka ve kıç yalayıcı, kendi halklarini özgürleştirmekten çok cep doldurma telaşına kapılan zavallılardır. Slovakyanın bağımsızlığını ilan etmesiyle Tunanın güzeli diye tabir edilen Bratislava yeniden başkent olmuştur. Başkent olmak hep yakışmıştır Tunanın güzeli Bratislavaya. Eski şehre heykel şehri denilebilir attığınız her adım sonrasında ilginç heykellerle karşılışiyorsunuz. Daracık sokakları, hala komünizm kokan havasi, güzel kızları ve ceşitli biralarıyla bu şehir gercektende Tunanın güzeli...
Viyanada hizmet sektöründe çalışanların coğunluğu Bratislava lı Slovaktır ve dikkat ederseniz hepsi ingilizce konuşur ama almanca bilmezler. Viyananin emek işçiliğini Bratislava yapiyor. Bratislavanın alın teridir Viyana.Ve her iki anakent mutlu bir şekilde yaşamlarını sürdürüyor kapitalist düzenin içinde.
Biliyorum Tuna daha pek çok güzel şehir saklıyor güzel vadisinde. Bir gün bu nehri doğduğu yerden başlayıp, denize döküldüğü yere kadar keşfedeceğim. Bu kadar yol bu kadar macera yeterli, şimdi eve dönme zamanı ama önce Viyanaya geri dönmeli.

06 Kasım 2012 2-3 dakika 29 denemesi var.
Yorumlar