Mutluluk
Mutluluk ...o anlam yüklü sekiz harf....Başarabiliyor musun her şeyden bir mutluluk payı çıkarmayı.Hayat bu kadar kısa ve yaşanmaya değerken tüm bu sözler klişe diye düşünmekten başka ne söylüyorsun sor kendine?..İnsan yaşadıkça,gördükçe,okudukça ders alır, deneyim kazanır.Yaşadığın en kötü olay ?tamam yeter yaşamak istemiyorum bunu da kaldıramam' dediğin zamanlarda bile mutlu olacağın şeyler var ama göremiyorsun.Şimdi gözlerini kapat ve düşün başına o kadar kötü bir olay geldi ki şu an hayatının en kötü zamanını atlattığını daha doğrusu yaşamaya devam ettiğini düşünüyorsun.mutluluk mu bana ne kadar da uzak kim bilir beklide mutlu olanlara özeniyorum diyorsundur?Birde bu yönden bak bir hata yaptın tamam ama insan hata yaptıkça olgunlaşır ,hayatı öğrenir.Bugün evet bu hatayı yaptın ama sonuçta ne olacağını gördün ve tekrar böyle bir hata yapmazsın ama ders aldıysan. İşte biz bunu başaramıyoruz mutluluğu yakalayınca değerini bilemiyor kaybedince deliye dönüyoruz.Mutsuzluk küçücük bir bedene hapsedilmiş bir esaret misalidir, ya özgürlük uğruna mutluluk uğruna savaşılmalı ya da elinde kalan son şeyi umudunu da kaybetmeli...Tercihler kimine kolay kimine zor ama sonuç kişiliğe bağlı, ya güçlü olur kazanır ya da kendini geliştirememiş zayıf bir azınlık misali kendi içinde isyanlarda dışarıya yansıtmaktan aciz acısını içinde yaşayıp meydan okumaya bile gözü kesmeyen tabiri caiz bir pısırık kişilik...Ama bu sana bağlı kişiliğini geliştirmekte mutsuzluk törpüsünde yok etmekte de ...Mutlu ol her şeye rağmen nefes mi alıyorsun,konuşuyor musun,seni dinleyen bir dostun mu var,küçücük ama sevgi dolu bir ailen mi var hiçbiri olmadı sen varsın mutlu ol hayattasın birçoğunun elinde bile bulunmayan bir yaşamın var...Ölüme mahkum bir suçlu gibi kendini hapsetmektense mutlu ol ve mutlu et herkesi..Yalnızlıktan bile mutluluk payı çıkar kendine...İnsan kendini dinleyemediği sürece yanılır...Düşünsene insan aslında yalnız kalmaz ki bir beden içerisinde düşünme yeteneği verilmiş her duygu bahşedilmiş bir ruh var bunların bütününde sen varsın...Ne öğüt vermek amaç ne de bilincine vardırmak bir şeylerin.İnsan görmek istediklerini görür anlamak istediklerini anlar yaptığım tek şey hatırlatmak..
Mutlu ol her şeye rağmen....