Narşir Nedir
Elimizden geldiğince, şiir karalama alışkanlığı da vermek üzere, provokatif yazıyoruz. Mümkün olduğunca da nezaket sınırları içinde ve politik tabanlı. Yani yazsınlar, üretsinler; erdemli olsunlar, birbirlerini kırmasınlar; egolarını yensinler öncelikle diye. Böylesi bir amaç; nasıl küçümsensin?
Çoğu paylaşımcı; şair olmanın 'narşir', yani 'narsist şair' olduğunu zanneder. Yani yazarken o, elbette kendisidir; ama okunurken o, artık toplumun bir ferdidir; gizlice de gözetlemektedir; yapıtının ışık saçıp saçmadığını algılamak için geri dönüşlerden.
Kendini öne çıkarmanın analizini yapıp, geri planda bırakmanın sentezini vermeye çalışıyoruz bu nedenle yazılarımızda.. Tüm bunlarla ilgisi ne, yazdıklarımın? Çünkü aydın olmanın misyonu, insanın kendi gönenciyle uyuşmuyor; toplum için yazdığının bilincinde olmalılar; onlara beğendirmeliler yaptıklarını. O nedenle geniş kapsamlı bu misyon içindeyiz.
Sizler de sayfanızda bol bol yazınız lütfen, karalayınız; çünkü bu sayfalar, birikimlerimizi yaymak için bir fırsattır; gelişen kalemler olarak hepimiz eşitiz. Kimsenin, diğerinden aşağı kalır yanı da yok; yazmanız, okurlarınıza değer verdiğinizi göstergesi değil miydi zaten? Elbette ki içimizde farklıyız; biri iki kar gönenir, diğeri gücenir durur. Biri yazdıkça mutludur, diğeri okundukça.
Ama kendi beğenilerimizin arkada bırakıldığı; şairlik narsizminin, topluma yansıtılmaması, özgün buluşlar için bir tetikleyici olmaktan öteye gitmesine de izin verilmemesi gerektiği demlere gelmeliyiz. Yoksa yıllardır yazmanın, kendi kalemimize iksir olmamasını, kalemimizin ucunu bileğlememesini nasıl açıklarız?
Nice paylaşıma, selamla.
Orhan_Tİ