Neden bu isyanlar neden?
Ne çok saptantıların içindeyiz değil mi? Bazen büyük bir boşluğa düşeriz.Bazense dünya anlamsız geliyor.Çok düşünüyorum bu konu üzerine.Neden acaba bu saptantılar?
Kimimiz annemizi kimimizse babamızın ölümüyle yıkılıyoruz.Günlerce belki haftalarca ağladığımız oluyor.Canımızdan can kopmuşcasına,hiç susmayacakmışcasına ağlıyoruz.Hayat anlamsız geliyor.İsyana düştüğümüz bile oluyor.Ama insanoğluyuz en geç 1 ay sonra hayatımıza dönüyoruz.Kendimiz bu ölümün acısını en içten hissetsek bile çocuklarımız bu acının hiç birini yaşamıyor.Onlarda anne ve babasını kaybedene dek bu acı bilmeyecek ve hissetmeyecek.
Bu demek oluyor ki biz insanlar hayatını yaşar ve ölümüne en fazla 1 ay ağlanır.Peki arkamızda bıraktıklarımız bizi hatırlamayacaksa, bize çok a kişi haricinde kimse dua etmeyecekse neden bu isyan? Neden bu boşvermişlik? Ben dedemin dedesinin nasıl yaşadığını? Nasıl bir insan olduğunu? Neler yaptığını? Nereden biliyim. Ben bunları bilmediğim gibi benimde neler yaptığımı bilmeyecekler.
Dünyanın varolduğundan bu zamana kadar gelip geçen insanları düşünürsek, dünya üzerinde zerre kadar bir zamana diliminde bile değilsek yaşamımızı güzel ve hayırlı geçirmemiş lazım.Bizi edebi bir hayat beklerken küçücük hayatımızı kurtarmak için sabahlara kadar çalışırken , asıl sınava ne kadar çalışıyoruz?
Bazen düşünüyorum devlet büyüklerimizden birisi bize günde 5 kere buluşma teklif etse aramızdan kaçımız gitmeyiz? Galiba olmaz. Ben hiç kaçırmam ne işim varsa o onda bırakıp koşa koşa buluşma yerine giderim.Peki bizi Yaradan günde 5 kere çağırıyor huzuruna. Hem de zaman ve mekan farkı gözetmeksizin. Peki kaçımız çıkıyoruz huzuruna? Kaçımız bize verdiği görevi eksiksiz yerine getiriyoruz? Kaçımız verdiği onca nimetlere şükrediyoruz. Bir elin parmaklarını geçmez bence.
Sonuç olarak düştüğümüz bu boşluklar , girdiğimiz isyanlar sadece bize zarar verir. Zaten bu boşluklar iman eksikliğindendir. Biz Müslümanlığı tam yaşarsak, ne bir boşluğa düşeriz, nede bir isyan içinde oluruz. Kendimi ve sizleri imana, ALLAH yoluna davet ediyorum
yazınızda ne çok benden bir şeyler var bulduğum yada bu sayfada yazarak buldurduğunuz..
bende şunu eklemek istiyorum haddim olmayarak yazınıza..
neden dibe vuran hep biz oluyoruz!!
sevgiyle kal ferhat..
abicigim öncelikle yazdığın yorum için teşekkür ederim bir soru yöneltmişsiniz neden hep dibe vuran biz oluyoruz die ben onun için sizle iştişara yapmak istiyorum. evet dibe vuran hep biziz çünkü biz bu hayata sınav için gelmişiz bazı zorluklar bizi bulmasa kimin ne olduğunu nerden bilinecek.Allah kimseye kaldıramıyacagı yük vermez ne olursa olsun şükretmemiz lazim kusuruma baqma abiciğim.