O Şarkı Hangi Şarkıdır?

"Hüzün çoğu zaman bir seçimdir", diyor şair. Hasbelkader gelişen olayları ayıklarsak, geriye sadece seçimler kalırmış. Onun melankolik sızısını damarlarında hissetmeden olmaz. Kimisi acıya bağışıklıdır; onu ihtiyaç gibi alışkanlık edinmiştir artık. Hayal kırıklıklarını, ömrünün monoton anlarına bir macun gibi sürerek doldurur. Ayrılık bir yastık kadar başına yakın, ama kavuşmak bir telefon tuşuna basmayı gurur yapacak kadar uzaktır gözünde. Yaşananları sahte bir alçıyla sulandırıp zihninin en hatırlanası yerlerine sürerek kapatmaya çalışır kadın... Dilde ve seste kendine çıkacak yer bulamayan anılar, meme uçlarından ve kasıklarından sertleşerek sızmaya çalışırlar çoğu kez. Afrodizyak kokulu hoş bir anında, tenini yanında bulup soyamazsın.

Bunlar, bir ilişkinin haz anlarına ait meselelerdir.
Şimdi o kadına hangi sahneleri hatırladığını soramazsın!

Tesadüfen atlamasa odanın ortasına, doldurmasa ruhlardaki boşluğu ve vermese ahenkli sedasını paslanmış gönüllere, hatırlanmazsın. Bunun adı unutulduktan sonra hatırlanmak mı, yoksa hep hatırlanırken unutulmak mı, anlayamazsın. Kendini kendinde sorgulayıp herkesten bir anlayış çabasında olamazsın. Seni hayata dair cevap bulmaya sevk eden, üzerini örttüğün birisini teninde ürperme ve öpmelerle dirilten, müziğinin ortak paydası erkeğine sormadan, o şarkıyı kapatamazsın! ?En kötüsü, insanın kendine verdiği cezadır' diyemiyor şair. Ona istemediği şeyleri söyletemezsin!

Sen beyninde onu birçok şarkıya sığdırmışsındır.
Şimdi; ?o şarkı, hangi şarkıdır?? diyemezsin.

Biraz daha bıraksan kendini, gözyaşı gibi nutfe dökersin. Her damlayı ikiye biçer de içersin. Ama yaşadığın anların hızını keserken, bir daha eşi gelmeyecek aralıkların üstünü çizemezsin. Bir hata yapıyorsan, bari onu doğru yap; bir sevişmenin ortasından kıl payı dönemezsin. Artık, kendi çıplaklığında tahrik olup, eskiden değdiği yerlerini göremezsin; derin bir sevgiyi, geniş bir bedeni, parmağının boğumuyla tatmin edemezsin.

Belki onun içinden de bir tel sıyrılır, birkaç mısra çıkar, ama:
Şimdi, gel desen gelir mi, bilemezsin...


Tolga ARASAN

_____________________

Yasak aşk yaşadık seninle,
Sana hep şarkılar kaldı;
Diş izin duruyor tenimde,
Bana günahlar kaldı...
_____________________

13 Eylül 2009 2-3 dakika 3 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar