Öfke

İçimde bir öfke var. Niyesi kimesi yok. Konu sen olunca tahammülüm yok. Sen bilirsin yarabbi...
Bilirsin ki herşey hadli sınırlıdır. Hadsiz ve sınırsız olan senin ilmindir mesela. Sen bilirsin yarabbi. Bizi yaratırken bitkiden eşyadan ve hayvanlardan farklı olarak yarattın. Her şey bize secde etti. Tüm melekler bile..(şeytanirrcacim) Biz ki insanoğlu nasıl oluyor da bu devirde herşeyin ışık hızıyla değiştiği teknolojinin ve bilimin an be an geliştiği bir devri zamanda yaşayıp inançtan yoksan kalırız.
Bir öğle vaktiydi. Kendimi gölgesinde ve sevgisinde büyüdüğüm yerde buldum . Giderken aklımdan geçmedi değil. Hem gitmekten hem gitmemekten şikayetçiydim. Gidince huzurun içinde huzursuzluk bir teşhircilik var gibi geliyordu . .Kalabalık ve secdeye değmemiş alınların meraklı bakışları...Yabancıysa eğer daha bi ilgili...
Ben çıkarken bir kadın girdi. Natıonal Geografy dergisinden çıkma gibiydi.. Az önce bir safariden gelmişti. Askılı tişörtü, şortu.Yaşı büyükçe.Bir iki adım attı. Ütü yaparken özenli ve biraz bıkkın görünen görevli ona seslendi. Yabancı bir lisanla yapması gerekeni anlattı. Kadın istifini bile bozmadan devam etti. Görevli iyice değişen ses tonuyla daha sert uyardı . Bir şaşkınlık oldu. Kadın Türk müş yahu. Niyetini anlamak güçtü. Görevli eline aldığı şaldan biraz büyükçe bir bezi uzattı 'buraya böyle giremezsiniz bayan ' diyerek ikaz etti. Bu kadın bilmişliğin son haddinde 'dinimizde zorlama yoktur' ' ben nasıl istersem öyle girerim camiye' derken görevli ile göz göze geldik. İçimdeki ses müdahale etmekte karar verdi. Bende atıldım. Siz nerede yaşıyorsunuz dedim. Biz millet olarak bir camide nasıl bir durumda bulunulacağını yabancılara bile öğretmekte ısrar ederken bizden biri kalkmış neler söylüyor. Kızdım...Netice de görevli memur girişine izin vermedi. İlk defa bunu gözümle gördüm . Bir defa oraya gelme nedeni ne olursa olsun 'içimden bir ses ibadet değildir dese de ' hareketini kendisi bile ne olarak adlandırdı bilinmez . Bir arkadaşta bir eserinde şöyle bir tamlama kullanmış 'el değmemiş bir tanrı istiyorum ' . İlginç...Ne denebilir.?
Bazen ne oluyor böyle diye düşündüğümde : İnançlarımızın kökten sağlamlaştırılmasına kişisel olarak kendimizi eğitmeye ve dinin eğitsel anlamda güzelliklerine bağlanmaya davet ediyorum sizi.
Ellimizden dilimizden ne gelirse. Öfkem dinini bilmezlere. Yaşayamıyoruz belki gerektiğince. Ama bilmeliyiz

15 Ekim 2012 2-3 dakika 5 denemesi var.
Yorumlar