Önemli Olan İnandırılmaktı
Abuzittin ! Ayıp ettin
Halk bunu istiyor, halk şunu istiyor.
Halk istiyormuş.
Halkın sözü ne zamandan beri bu kadar kaale alınır oldu.
Halkın özgür iradesi yok ki, halk kaybetti özgür iradesini, köleleşti, halk istemeyi bilmez, siz tepesinden aşağı dökersiniz, onlar kapışır ve alır ? çiğnemeden yutar.
Benim halkım... Benim halkım neylerse doğru eyler...
Şak-şak-şak.. Şak şak şak şak...
Hürr-raaaaaaaaaa.....
Siz istediğiniz programları dayarsınız, onlar kuzu kuzu izler.
Kimse çıkıp da halka;
'farkında mısınız ;
yozlaşıyoruz- cahilleşiyoruz,
tembelleşiyoruz - duyarsızlaşıyoruz,
kültürümüzü yitiriyoruz,
satılıyoruz ? köleleşiyoruz,
kabalaşıyoruz ? dönekleşiyoruz,
uyanın ey ahali uyanın, dümbelekleşiyoruz', diyor mu..?
Öyle ya, biz uysalızdır, hep itaat ederiz.
Aşk olsun, bugüne kadar neyi ekrana çıkardınız da izlemedik. Siz bize ne verseniz onu izleriz. Siz istediğiniz programı yayından kaldırdığınızda, ya da keyfine göre filmden ayrılıp giden artistin yerine yenisini dayadığınız da, bize mi sordunuz.
Şimdiye kadar ne yaptınız da, itiraz ettik. Ne dayattınız da alışmadık ?
Bizim sorgulamama gibi bir hastalığımız var. Bize ne aşılarsanız onu ister, ona alışırız, bunun farkında bile değilizdir.
Yıllar yılı saçmalıklarınızı dayattınız, aşıladınız, hangisine itirazımız oldu. Her birine sarıldık, yeni hünerlerinizi sokuşturursunuz yine isteriz, yine kapılır gideriz.
Moda şu dersiniz, biz onu giyeriz.
Marketleri ithal inekler doldurur, islami usullere göre kesilmiştir dersiniz, biz yerliyi iter ithal ineklerle mööööleşiriz.
" OLMAZ EFENDİM OLMAZ ! " diyecek ağız yok ki bizde. Var da ayran budalası gibi hep açıktır, hep salyalıdır. Ağzımız yutmaya, ardımız .ıçmaya yarar.
'Bir takım godoşların izlediği veya izlemek istediği programı tüm halka dayatamazsın', diyerek direnenler var mı ?
Toplumsal değerlerimizi tüketiyorlar.
Bizi tüketiyorlar.
Sanatçıyım diye geçinen kendini bilmezler,
her saniyesi gülme efektli iğrenç sitcom(!) diziler,
'yetenek sizsiniz', 'bana her şey yakışır', en güzeli benim'...yarışmalarında jüri olduğu için ona buna çemkiren rezil karartılar, kadın programı adı altında yapılan 'uçkur açılımı' salyaları, abuk subuk kamera şakaları, televole kültürünün kültürsüzlüğünde boğuyorlar medeniyetimizi, iğrençleştiriyorlar paylaştığımız çağı.
Halkı uyutup ülkenin ebesiyle ilişkiye girmek isteyenlerin yarattığı popüler kültüre hangimiz hayır dedik ve sokaklara döküldük. Hangimiz, varlığımızı kemiren, bizi aşağılayan, onurumuzu ve geleceğimizi ayaklar altına seren, uygar uluslar arasında değerimizi beş paralık eden bu zillete isyan ettik.Hangimiz ?
Hangimiz, ben insanım, insanlık savaşımı vermek zorundayım deyip yola çıktık ?
Hayır dedik mi, demedik . Baba-oğul, ana-kız , bacı kardaş omuzlaştık mı, eksikleri gördük mü, gösterdik mi ? Pisliğini örten kedi kadar olamadık, üstüne toprak bile atmaya gerek duymadık.
Ayna tutmak gerek yüzlere, 'işte bu sensin' demek.
Oysa medya denen yavşak, uzun zamandır aynayı bizim kaba etimize tutuyor. Sadece kaba etimizi biz olarak gösteriyor. Neden kaba et, çünkü kabadır, rahatını ister, yaya yaya oturur üstüne, kendi pisliğiyle barışıktır. Bundan dolayı biraz da küstahtır. Biz hep beraber kaba etten ibaret olduğumuza inanmış-inandırılmış gibiyiz. Elle gelen düğün bayram. Hüürrraaaaaaaa.... Harala hurala... Harala hurala..
Zaten önemli olan inandırılmaktı.
Baş yok-kı. var, göz yok-söz var, kulak yok-tele kulak var, kalb yok-kalp var, algı yok-salgı var...
-O ne ula Abuzittin ?
-Halk bunu istiyir Şuküfe!
-Abuzittin Allah belanı vermesin, al da onu, tövbe tövbe ...
Başka bir numara bilmez misin sen ?
heyecanı yüksek ,dolu dolu,biraz da deli dolu bir haykırış...deneme okuyan ,ya da bir şeyler öğrenmek amacında kaç kişi var? ben denedim; en güncel ve kapsamlı yazıya bakan yok; güzel bir erotik resim konmuş sıradan yazı ise defalarca görüntülenmiş....burda resim de yok malesef...biz bizi okuyoruz galiba...ayrancılar içmekle; eyyamcılar geceyle meşgul gene...sahi "biz" kaç kişiyiz?! tebrik derim bu duyarlı yüreği ve heyecanlı kalemi...