Oyuncak silah

Dünyada en çok Tv seyreden ülkeler sıralamasında 3. sıradaymışız. Keşke bunun yerine en çok okuyan ülkeler sıralamasında üçüncü sırada olsaydık. Az okuyan ülkeler arasındayız ne yazık ki. Toplu taşıma araçlarında her gün aynı yolu gitsek te hep dışarıya bakarız, sanki farklı bir manzara göreceğiz. Sık sık yurt dışına çıkan bir arkadaşım, havaalanın da beklerken kim sabit olarak bir yere bakıyorsa, yada uzun süre dışarısını seyrediyorsa bilirim ki Türk'tür demişti, ben de aynı tespiti yapmıştım.Plajlarda görürsünüz,bizler güneşlenirken okumayı sevmeyiz,öylece yatarız.Belki müzik dinleriz o kadar ve yine etrafı seyrederiz.Oysa turistlerin kitap okumayanını neredeyse göremezsiniz.Bedenlerini güneşe bırakırken, ruhlarını beslemeyi ihmal etmezler.Hafif,eğlenceli kitapları yolculuğa ve tatile ayırırlar.Sırt çantalarında bir iki dergi ,kitap olmaz sa olmazları arasındadır.Bebeklerinin bile çıkardığı seslerle onların ilgisini çeken bezden kitapları var.Daha bebekken kitap tutmayı,onunla oyalanmayı öğreniyorlar.Biraz daha büyüyünce boyama kitapları,boya setleri alınıyor ,becerileri geliştiriliyor.Aman koltuk çizilecek,halı kirlenecek diye düşünmeden çocuğun yaratıcı yönü destekleniyor..
Geçenler de Balçova'dan geçerken çok çarpıcı bir afiş gördüm. Oyuncak silahını getir en güzel kitap senin olsun.Ne kadar güzel değil mi?Bu kampanya yurt geneline yayılsa,kabul görse,Çocuklarımız daha çok kitap okuyup,daha az tv seyretse .Eskiden olduğu gibi mahallede arkadaşlarıyla oyunlar oynasa olmaz mı?
Biz kendimizi soyutlayıp bireyselleştirirken, çocuklarımızı da yalnızlığa mahkûm ediyoruz. Biz bütün akşamlarımızı dolduran dizilere bakarken, bir kenarda oyuncaklarıyla oynayan yavrumuzda kulak misafiri oluyor. Olayları kendi aklınca yorumluyor. Gazete de Kurtlar vadisindeki bir karakterin ölüm şeklinden etkilenen, aynısını denerken canından olan çocuğu okumuşsunuzdur.Eminim sizin de benim gibi içiniz burkulmuştur.Peki suçlu kim. Anne-babamı, RTÜK mü, silahların elden düşmediği diziler mi?
Bilim adamları dokuz yaşına kadar çocukların soyut kavramları algılama yeteneğinin gelişmediğini, her şeyi somut olarak düşündüğünü, izlediğini bir rol olarak algılayamadığından, kendilerine zarar verebileceklerini söylüyorlar.Çocuklar bizden spiderman kıyafeti isterken birgün onun gibi uçabileceğini hayal ediyorlar.
Büyük pişmanlıklar yaşamamak için, bizim görevimiz, bu hızla değişen, sallantılı dünyada, elimizden geldiğince yaptığımız, seyrettiğimiz, okuduğumuz her şeyde seçici olmamız gerektiğidir.

21 Haziran 2010 2-3 dakika 13 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    Ve 3.lük için neler seyretmişiz onlara da bir bakalım!

    Kurtlar Vadisi, Yaprak Dökümü, Aşk-ı Memnu v.s.

    Bir tane kültür ve eğitici dizi bulamazsınız.

    Hepsi toplumu uyutmaya yönelik yapımlardır. Bir millet uyanınca ne olduğunu tüm dünya görmüştü ama o dünya bunu bir daha yaşatmamak için ne gerekiyorsa yapıyor....

    Okursak adam oluruz da; kimse adam olmamızı istemiyor ki !!!