Pierre ve Huzura Yolculuk

Ne konuşuyor bu insanlar Pierre? Tam da güneşin batışını seyredecekken, huzurumuzdan bir parça çalmak hoşlarına gidiyor sanırım! Ne iyi ettikte çıktık bu tepeye, yağmur hafifçe çiselerken ne güzel görünüyor mavilikler buradan! Bak garson da geliyor yanımıza doğru, şimdi tüm sessizliği bozup birçok cümle israf edecek eyvah! Ne alırsınız sorusuna ?Biraz sessizlik ve biraz da huzur' desek anlar mı acaba! Gülüyorsun, gamzelerine hiç bu kadar yakından tanıklık etmemiştim; derin çukurlar oluştu yüzünde, şimdi vasiyet etsem de ölünce beni oradaki çukurlara gömseler... Haklısın galiba, delirdiğimi düşünebilir insanlar, onlar da haklılar elbette dünya telaşı, geçim mücadelesi, hayat yorgunluğu derken duyabildiklerini algılıyorlar sadece... İyi ki sen beni anlıyorsun güzel dostum. Ah Pierre iyi ki varsın! Zorla çizemeyiz ya insanların aklına hayali gemileri... İşte kahveler de geldi, buram buram yaşam kokuyor sanki şimdi her yudumda kanat taksak düşlerimize mesela, bakır fincandaki bu tat gibi korur mu yüreğimizi! Düşlerimizi bırakırsak boşluğa ne kalır geriye, der gibi bakma yüzüme, düşler özgür kaldığı sürece gerçekleşme olasılığı vardır unutma! Biz de uçabilsek keşke şimdi tam da bu tepeden, Pierre Loti'den, kalabalığın arasından süzülüp bulutlara yükselsek. Cesur dostum, ne dersin yapabilir miyiz? Hem orada yıldızlar melodilerini fısıldıyormuş geceleri, ay en buğulu sesiyle şarkılar fısıldıyormuş... Ah Pierre, tamam pes ediyorum hayal de kurmak haram bizlere! Kahven soğuyor, unuttun mu kahve aşktır; yeniler insanı keyifle içince... Hadi dostum, yaşlandığını söyleme bana, evet yıllar çabuk geçiyor ve de bizler her geçen gün değişiyoruz ama sen hala benim gözümde uçurtmalarının peşinden koşan haşarı bir çocuksun... Senin yaşlandığını kabullenmek, yenilgiye kucak açmak olur! Unuttun mu oyun arkadaşın olduğumu, oyunlar oynamayı bırakırsak hayat arkasını döner bize... Küstürmeyelim onu ne olur daha fazla; kapılarını kapatmasın bize!
Bak Astrakan Cafe çalıyor, Anouar Brahem yaşatıyor notaları; hadi huzura kısa bir yolculuk yapalım, bırak her şeyi bir kenara!

22 Haziran 2011 2-3 dakika 13 denemesi var.
Yorumlar