Psikopat Olduk

'Hepiniz çobansınız ve hepiniz çobanlığınızdan mesulsünüz''
Derken Resulullah hadisinde, neyi kastediyor acaba?

Vatan demek sadece bayrağın gönderde sallanması demek değildir. Felsefeleriyle, diliyle, dinleriyle, renkleriyle, zevkleriyle, yemişleriyle, türküleriyle, bayramlarıyla vatandır. Gün geçtikçe eksilmeye ve değerlerimizi yitirmeye başladık. Çiçek kokularıyla yıkanan bu topraklarda, ülke halkı tarihinin en zorlu dönemeçlerden birini yaşıyor.
Travmalar, patlamalar, deşifreler, bombalamalar, yok etmeler. Tükenişe doğru gidiliyor. Kabadayı siyasetiyle gözdağı verildiği mi sanılıyor. Bu milletin kuru gürültüye pabuç kaptırdığı vaki midir. Seviyesiz siyasetçilerin, seviyesiz kabadayılıkları ve karanlık işleri evdeki anayı, sokaktaki adamı, okuldaki öğrenciyi germekten, kötü örnek olmaktan başka ne işe yarıyor.

Kafeste hayvan besler gibi başından aşağı erzak atılan bir toplum haline geldik. Bu halkın istediği iradesizlik, kişiliksizlik, onursuzluk mudur, yoksa halk gerçekten buna mı layıktır. Sadaka vererek iyilik yaptığını sanan sakat düzen, insanların iradesini elinden almaktan başka bir şey yapmıyor aslında. Halk bunun farkında mıdır, değil midir göreceğiz yakında.

DİN NEREDE, VİCDAN NEREDE, İNSANLIK NEREDE
----Satılmış medya, çığırtkanlar grubu...
Bunlar aldıkları paraların hakkını veremeyen ucubeler, dini, vicdani özgürlüğü tartışabilir mi ? İnsanlara gerçeği yansıtabilir mi ? Halk, bu trajedinin arasında vicdanı çekip kurtarma çabasını göstermediği sürece, sustuğu sürece, bu rezillik devam edip gidecektir.

---Topluma karşı, toplumun üzerinde egemenlik kuran ve çoğunluğu sömüren sistem, hayvandan dönme insanların ortaya çıkmasıyla oluşmuştur. Müslüman tüccarlığı saf temiz Müslümanlıkla yan yana getirdiler. Bu ülkede milyarlarca serveti olan yobazlar, hala yoksul halkın kurban derilerini alıp, zekatlarını, fitrelerini alıp, bir yerlerde birilerine dağıtıyorlar. Büyük iş adamı, holding sahibi Müslüman deniliyor, denmiyor ki kapitalizmin etkisi altına giren Müslüman diye...

---Din grupların
Etnik grupların ve sarsak sarsak oturan fakir fukaranın, omuzlarına basarak eylem yapanlara, topluma bu rezilliği yaşatanlara sorulmalı. Bu ülke için ne yaptıkları, ne gibi bir ilerleme gösterdikleri sorulmalı. Parkları güzelleştirmek, yolları genişletmek, her köşeye bir cami kurup, imam eğitimi verilenlerle, bilim, sanat, siyaset, hukuk, savunma yapmak, velhasıl devlet olmaya/yönetmeye kalkmanın, çağımızda sonu ne olur?

İNSAN EVRENSEL BİR DEĞERDİR
Bir toplumun veya bireyin iç uygarlığının oluşmaması, vahşete şiddete yakın olduğunu gösterir. Antiemperyalist, plancı toplumcu, dayanışmacı, eşitlikçi, paylaşımcı demokratik bir toplum yaratmak için, önce uygarlığın benimsenmesi ve ardından da kolektif bilince ulaşılması sağlanmalıdır.
Sokratesin de dediği gibi, ?'kendini bilmeli''dir insan
--- inançta ilkel -geri eğilimli- davranışlara sahip olan ve bağımsızlığın ne olduğunu bilmeyen milyonlarca insanımız var. Bağımsızlık ne anlama geliyor, önce bunun öğretilmesi gerekiyor. Kentliye, köylüye, ücra köşelerdekine, varoşlardakine öğretmeli. Halkın ulvi kurtuluşu için öğretilmeli...
----AMA NASIL:
Egemen sınıf temsilcileri: (politikacılar-ideologlar ve burjuva)
Türk toplumunun yüz karası olanlar, sahtekarlıkla ekonomik kazanç sağlayanlar, başımıza şövalye kesilen, akbabalar, yarasalar, kartallar, sözde dinci, özde ALLAH'sızlar, sarmışlar ortalığı. Melez gölgeleriyle yontarak geçiyorlar yolları, yontarak insanı...
kazanmak kar, ihtiras mubah haline geldi.
Adalette, hukukta, safiyette neredeyiz, nasıl bir hale geldik...

Ne diyor peygamber:* ÇOBANSINIZ, ÇOBANLIĞINIZDAN SORUMLUSUNUZ.* diyor.
Eğer peygamberin dediğine uyulacaksa. Halk suçludur. Çobanlık görevini yapmamıştır.
Eğer peygambere inanılmayacaksa MÜSLÜMANLIK TERKEDİLMİŞTİR TÜRKİYEDE.
Bir paradoks oluştu şimdi: TÜRKİYEDE EZİCİ ÇOĞUNLUK, MÜSLÜMAN OLDUĞUNU SÖYLÜYOR., GENE TÜRKİYEDE EZİCİ ÇOĞUNLUK ,ALLAH'IN ELÇİSİ PEYGAMBERİNİN DEDİĞİNİ YAPMIYOR.
BU PARATOKS DEĞİL, ABESLE İŞTİKAL OLMALI. UYUYOR OLMALI.
VEYA
TÜRKİYEDE EZİCİ ÇOĞUNLUK TIMARHANELERDE TUTULMALI.

Müsadenizle

21 Ekim 2011 3-4 dakika 58 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 13 yıl önce

    ''Oku''diye Kutsal Kitabı Kur'an-ı Kerim de emir gelen bir milletin, gelen emirlerin tam tersini yapması sonucunda bu noktaya geldik Müsade hanım. Osmanlı İmparatorluğu, ki şeriat ile yönetilmiştir uzun yıllar, yani din devletidir, ama yeri geldiğinde medreselerden müspet ilimleri kaldırıp yerine tamamen dini ilimleri koymuşlardır, (Burada dini ilimlerin kötü olduğu sonucu çıkmasın sakın) ama bunun sonucunda yavaş yavaş yıkıma doğru gidilmiştir, müspet ilimlerden vazgeçildiği için. O koca imparatorluk yıkıldığında okur yazar oranı yüzde (%12)civarındadır. Şimdi soruyorum bu mu müslümanlık, bu mu türklük, bu mu insanlık? Bilinen bir anekdotdur''İnsanlara balık vereceğinize habire, balık tutmayı öğretin''derler...

    Bizler toplum olarak yıllar yılı karışmışız, kürdü ile, lazı ile, çerkezi ile, gürcüsü ile, süryanisi ile...Seksen den sonra ki köşe dönücü zihniyetin topluma egemen olması sonucu, helal kazanç artık hor görülür olmuş durumda. Rüşvet mi? Herkes yiyor.Yolsuzluk mu? Herkes yapıyor. İltimas mı torpil mi? Ben de yaparım. Bu düz mantıktan kurtulmadıkça fazla ilerleme kaydedemeyeceğimiz de gün gibi aşikâr. Güzel bir yazı kaleme almışsınız tebrikler. Saygıyla...👍