Rahat Uyu Ecdadım
'Şu boğaz harbi nedir? Var mı ki dünya da eşi?' ...
Diye övgüye başladı Çanakkale de cephede, şehit ve gazi olan ecdadımızı Mehmet Akif Ersoy...
Ne güzel metih etmiş ali etmiş kahramanlıklarını... Hiç ziyaret ettik mi bizim için her şeyinde vazgeçen dedelerimizi... Sadece bir Fatiha için ölen dedelerimizi hiç ziyaret ettik mi... Toprağına gidip öptük mü?
Onların neden canlarını hiçe saydıklarını idrak edebildik mi..? Vatanın, candan daha değerli olduğunu, namus olduğunu bize, bu vatan için canlarını vererek izhar etmemişler mi...?
Ne acı ki biz onların bu fedakarlıklarını görmekten o kadar aciz ve zavallıyız ki yılda bir defa bile onların hala taptaze yumuşacık kan ile hamur olmuş topraklarına gitmiyoruz. Gitmeyi aklımıza bile getirmiyoruz. Ama tatil dedi mi her türlü fırsat bulabiliyoruz. Bundan daha da kötüsü ne olabilir ki...
Şimdi onlar peygamber efendimizin sancağı altında, gözyaşı döküyorlar. Bizim huzur ve refahımız için vatansız kalmamamız için Kürdü Türkü ile ilahi kelimetullah sancağı altında hiç tereddüt etmeden canlarını verdikleri oluk, oluk kanlarını akıttıkları yetmemiş sanki, şimdide vefakar ecdadımızın kıyamete kadar göz yaşı döktürecek duruma düştük... bütünlüğümüz tek bayrak tek millet tek ümmet olarak kalabilmek uğruna canlarını verdikleri akıttıkları kanları, boşa gittiğini gördüklerinden şimdide oluk, oluk gözyaşı akıtan ecdadımızı kabirlerinde bile rahat huzur içinde komadık...! Tuh ki tuh bize yazıklar olsun...
Bize canlarını veren ecdadımız bir miras bıraktı. Bu miras toprağı kan ile yoğrulmuş gelecek nesillere bölünmeden emanet etmek için verilen vatandı. İcap ederse tereddüt etmeden can vereceğimiz vatandı.
Allah şahidimdir... Ecdadımın kabirlerinde rahatça istirahat etmeleri için canımla kanımla malımla bu vatana feda etmek için elimden gelenin fazlasını yapmam gereken ne varsa yapacağımı namusum ve şerefim üzerine yemin ediyorum.
14:57
01.04.2010