Sağ ve Sol Basın ve Yazın

Ne samimiyetsiz sağcıyım ne de samimiyetsiz solcu. Solda ve sağda ne var ne yok dinlemeli, havayı koklamalıyız. Akıl, mantık ve gönül üçgenimizi sağlıklı kurmalı, onların bütününe göre hareketlerimizi belirlemeliyiz. Bir insanı severken sağcılığına solculuğuna bakmıyorum ya da bakmamaya çalışıyorum. İnsandır.

Özgür iradeyiz diye tümden özgürlük olmamalı bazı sınırlar olmalı elbet. Yani mesela özgürlükçüyüm diye özgürlükleri kısıtlamak isteyenleri tümden başıboş bırakmamalıyız.Zira verdiğimiz bu özgürlük dönüp dolaşıp bumerang gibi bizi vurabilir.

Solcular gözümde daha özgürlükçüdür. Sağcılar ise tatlı dilli. Onun için diyorum ya akıl, mantık ve gönül üçgenimizi dengeli tutmalı her iki tarafı da sabırla dinlemeliyiz. Alıcağımız bişeyler olacaktır. Kendi sentezlerimize de ulaşmalıyız. İnsanlar tünden iki kutup olmamalı zannediyorum. Solcularda biraz gönül fakirliği görüyorum.

Okumak da önemli bişey birey olarak. Sonuçta arkadaşlarımızı da etkileyebir, fark yaratabiliriz. Hepimiz birimiz, birimiz hepimiz için. İyi niyet çok önemli diye düşünüyorum. Hassas konularda ise daha çok okumalı yani bilinçlenmeliyiz. Ama sevdiğimiz yazarlar olacaktır iki taraftan da ve onları neden dinlemeyelim.

Apolitik de olabilir insan. Ama yılanın sana dokunması bin yıl sürmeyebilir.

Herşey insan için, sağduyumuzu yitirmeyelim, vicdan terazimiz ayarlı olsun!

09 Mayıs 2013 1-2 dakika 50 denemesi var.
Yorumlar