Sana da Günaydın çocuk
Eskiden gününüz aydın, toprağınız bereketli olsun sloganıyla açılırdı radyolar. Sihirli bir kelimedir günaydın.Birde gülücükle süslenmişse tüm gün sürer etkisi .Gülümsemeyi bırakın, bir merhabayı esirgiyoruz birbirimizden.Asık suratlı bir toplum olduk.Halbuki ne güzel adetlerimiz vardı.Hayırlı sabahlar,hayırlı işler iyi akşamlar dilimizde plesenkti.Bunların yerini anlaşılmaz kelimelerin gevelendiği homurtular aldı .
Bu sabah yürürken okula giden bir kız çocuğu, bana gülümseyerek günaydın, dedi.Bütün sabahım aydınlandı.Çocuğa günaydın yavrum hayırlı dersler derken, içimden, ailesine teşekkür ettim.Duygularını yürekten yansıtan evlat yetiştirdikleri için.
Aileler evlatlarını korumak adına, tanımadığın kimseyle konuşma,diye tembih ediyorlar.Haklılar.Çok şey okuyor ve görüyoruz bu konuda.Bebeklerde yürümeyi düşe kalka öğrenmiyorlar mı?Cam fanuslarda ne kadar koruyabiliriz ki onları.Bizim anlattıklarımız onları korkutmaktan ve hayata karşı güvensiz yapmaktan başka ne işe yarar.İçine kapanık savunmasız diye yine biz söyleniriz.
Çocuğu oynamaya çıkardığımızda, koşma düşersin,dokunma, ellerin kirlenir gibi örneklerini çoğaltacağımız şeyleri söyler dururuz.Düşmezse kalkmayı,kirlenmezse temizliği nasıl öğrenecek.Doğdukları anda özgürlüklerini bitiren, kalıplayan bizleriz.Sonra nasıl bekleriz onlardan tuttuğunu koparan birisi olmasını.Başta biz izin vermedik ki koparmasına.Güldüler sus,ağladılar sus.
Şimdi de konuş Türkiye diyoruz konuşan yok...
Günaydın çocuk,ömrün var olsun,
01 Nisan 2010 Perşembe - 17:51:21
Sağlıklı bir gözlem, doğru bir saptama ve yararlı bir öneri. Paylaşımınız takdire değer.
Gününüz aydın olsun sayın Yurdakul. Teşekkürlerim ve saygım ile. Şen ve esen kalın.