Şarkı Sözleri ve Telaffuz
Çok yapılan bir hata kapalı e'lerin açık ve ince a'ların kalın söylenmesidir. Bu konuya bazen tiyatro sanatçıları bile dikkat etmiyor. Zaten mankenlikten, dansözlükten ya da şarkıcılıktan oyunculuk mesleğine geçenleri saymıyorum. Hele bazı şarkıcıların söz yazarken bozuk cümle ve cümle düşüklüğü oluşturmaları yenilir yutulur cinsden değil. Örneğin, Rafet El Roman'ın moral sözcüğünü morel olarak telaffuz etmesi, Serdar Ortaç'ın bir şarkısında" sen o gece gezenlere telefon aç bir sor" demek yerine sadece "aç bir sor" demesi. Kadın veya adam ne açıp da soracak belli değil. Tamam, şarkının melodisine söz uydurmak kolay değil, ama başka bir şekilde ama düzgün sözlerle sözler yazılabilir. Neyseki, Rafet El Roman giderek dilini düzeltti. Ben bir Türk olarak her zaman böyle şeylere dikkat ediyorum. Belki de alışkanlıktan hemen kulağıma takılıyor yanlışlar.
Bu şarkıları gençlerimiz dinliyor ve belki de okuldan daha çok özellikle de pop şarkılarından öğreniyorlar konuşmayı ve belki de çocuklar konuşmayı öğrenmeden şarkı söylemeye başlıyorlar.Bu yüzden bütün sanatçıların eser üretirken, konuşurken, şarkı söylerken bir sorumluluk hissedip buna göre davranıp iyi örnek omalarını bekliyorum.