Sen Ağa Ben Ağa Bu İneği Kim Sağa
Ne güzel demiş atalarımız bu sözü. Sen ağa ben ağa, bu ineği kim sağa ? İnsan, bu benim görevim değil deyip eğer o işi de yapabiliyorsa ve o işten bile bile kaçıyorsa çok yanlış yapıyor demektir. Zaten anlamadığı, bilmediği işi yapmaya kalkışması her şeyin zarara uğrayacağına işarettir. Onu kastetmiyorum. Örnek verecek olursak, yolda yürürken yediğimiz yiyeceklerin ambalaj kâğıtlarını yerlere atarsak, aman boş ver bu iş çöpçülerin işi zaten deyip kendi çöpümüzü çöp kutusuna atmazsak eziyet etmek olmaz mı o çöpçülere ? Hem kul hakkına gireriz, hem de çevreyi kirletiriz. Hep böyle başkalarına bırakırsak işleri devran nasıl döner sonra ? Kendimizi tembelliğe alıştırmamalıyız. Elimizden şayet geliyorsa başkalarına yükü fazla yükletmemeliyiz. Unutmadan şunu da söyleyeyim. Kendimizi başkalarından yüksekte görmemeliyiz. Üstünlük taslamamalıyız. Sanırım, kibirlenmek de bu durumu tetikliyor. Ben yapmam sen yap, ben gelmem sen gel, ben gitmem sen git. Hayır yani, ne olacak ki bir işin ucundan sen de tutsan. İncilerin mı dökülür ? Elin mi yapışır ?
Günün seçilen yazım için sonsuz teşekkürler seçili kurula.
Herkes üstüne düşeni yapsa sorun kalmaz zaten ama insanı en çok çıkarları için kullanan canlı maalesef ki yine insan