Sevmek
Başlangıç da kulağa nasıl da güzel geliyor değil mi sevmek kelimesi, ama asıl önemli olan sevmek değil de neyi sevdiğimizdir çünkü sevdiğimiz şeye göre değişiyor manası, örneğin iyilik yapmayı sevmek, yardım etmeyi, paylaşmayı sevmek, eğer bu şekilde bir sevmekse bahsettiğimiz, kelime anlamını düşünme gereği bile duymayabiliriz çünkü sevilen şeyle ters düşmüyor anlamı ama öte yandan kötülük yapmayı sevmek, hırsızlığı yalan söylemeyi, küçük düşürmeyi sevmek gibi hoş olmayan şeylerse, bu kelimenin yeri geldiği zaman o güzel anlamını yitirdiğini de görebiliriz.
Aslında kelimelerin en güzeli, en alımlısı en anlamlısıdır sevmek, kişi kendine göre farklı anlamlar yükleyebilir, mesela ölüm döşeğindeki bir hastanın yaşamayı sevmesi gibi umutsuzca sevmek, daha ilkokul çağlarındayken aşık olduğunu sandığın öğretmenini sever gibi imkansızı sevmek, avucuna aldığın bir kelebeği ya kaçarsa diye sever gibi korkuyla sevmek, annemizi babamızı sever gibi çıkarsızca sevmek ya da ismini duyduğun da bile yüreğin yerinden çıkarcasına aşık olduğun birini sever gibi yürekten sevmek işte böyle daha bir çok anlam yükleyebiliriz kendimizce...
Bazen de bu kelime çelişkiler yaratabilir, örneğin ders çalışmayı sevmek aslında güzel bir şey olabilir ama zorunluluk arz ettiği için güzelliğini yitiriyor bence ve ders çalışmayı sevdiğinii söyleyen kişiyi ben çok da samimi bulmam mesela, bana göre o sadece zorunluluktur ve yapmak zorunda olduğu için de kendini avutmak için ders çalışmayı sevdiğini düşünür halbuki sevmiyordur aynı zaman da bunu ona kabullendirmekte imkansızdır tabi ki çünkü o güzel bir şeyi sevdiğini düşünüyor halbuki zorunlu olan hiçbir şey güzel değildir.
Güzel olan her şeyi ama zorunlu olmamak kaydıyla, umutla, inatla, çıkarsızca yürekten sevmek dileğiyle.
''Bir insanı herhangi biri kırabilir, ama bir
tek en çok sevdiği acıtabilirmiş,
Çok acıttığında anladım..
.....
'Sana ihtiyacım var, gel! '
diyebilmekmiş güçlü olmak,
Sana 'git' dediğimde anladım
...
Sana sevgim şımarık bir
çocukmuş,her düştüğünde zırıl zırıl ağlayan,
Büyüyüp bana sımsıkı
sarıldığında anladım..
....
Ve gurur, kaybedenlerin,acizlerin maskesiymiş,
Sevgi dolu yüreklerin gururu olmazmış,
Yüreğimde sevgi bulduğumda anladım..
....
Sevgi emekmiş,
Emek ise vazgeçmeyecek kadar, ama özgür bırakacak
kadar sevmekmiş ''
CAN YÜCEL