Siz Geldiniz

Salât ve selâm size olsun, Ey güllerin Efendisi!


Ahir zamanı yaşayan gençlik olarak, sana çok ihtiyacımız var Efendimiz.Sizler, dünya'yı teşriflendirmeden önce karanlıklarla gark olmuştu cümle alem.Öyle ki,dünya çığrından çıkmış kan ve içki oluk oluk akmaktaydı.İnsanlar,sınıf sınıftı.Köleler,cariyeler vardı.Onlar,alınıp satılan maldılar. Hele,kadınlar! Onları insan sınıfına bile almıyorlardı.Söz hakkı ne demek! Yaşadıklarına ve yiyip içtiklerine dua etsinlerdi.Böylesi bir dünya'nın bir de en azılı bölgesi vardı ki...Arap yarımadası deniyor ismine...Öyle ki; kızların diri diri toprağa gömüldüğü,putlara önce tapılıp sonra acıkınca yenildiği bir diyardı.Kabileler arası savaş günlük bir meseleydi.Kimse kimsenin gözünün yaşına bakmıyor,güçlü güçsüzü eziyordu.Eşitlik ve adalet, asalete bağlıydı.Bu böyle gitmezdi.Mazlumların,yetimlerin,toprağa diri diri gömülen kızların,kölelerin ahı yerde kalmamalıydı.Rabbim buna izin vermezdi.Vermedi de..."Siz, dünyamızı şereflendirdiğiniz o gece; Kisranin sarayından on dört şerefe yıkıldı. İranlıların,bin yıldan beri hiç sönmeden yanan Atesgedeleri sönüverdi.Save Gölü'nün suyu çekildi.Sema ve Vadisini su bastı.İran Şahı, Arapların, ülkesini istila edeceğini rüyasında gördü,ve telaşa düştü."

Müjde Ey dünya! O geldi.Canlar canının canı geldi.Şahlar şahının şahı geldi.İki cihanın andelibi geldi.Toprağa can suyu geldi.Zalime kalkan el,yetimi okşayan el geldi.

Âdem aleyhisselam Cennetten çıkarılınca, "ya Rabbi, Muhammed aleyhisselamın hürmetine beni affet" diye dua etti. Allahü Teâlâ ise, -Ne cevap vereceğini bildiği halde, diğer insanların duyması için- 'Ya Âdem, onu henüz yaratmadım. Nereden bildin?' buyurdu. Âdem aleyhisselam da, "Arşta "Lâ ilâhe illallah, Muhammedün Resulullah" yazılı olduğunu gördüm. Anladım ki, şerefli isminin yanına ancak en çok sevdiğinin, en şerefli olanın ismini layık görürsün" dedi. Allahü teâlâ buyurdu ki: 'Ya Âdem doğru söyledin. O bana insanların en sevgilisidir. Onun hürmetine dua ettiğin için seni affettim. Eğer Muhammed olmasaydı, seni yaratmazdım.'diye buyrulan, Efendilerin Efendisi,Peygamberler peygamberi sin ey efendim.Evveli Ahmed,ahiri Muhammed olansın.

Siz geldiniz,tüm dünya hakkı,adaleti,eşitliği,paylaşmayı öğrendi.Siz geldiniz,kadınlar,köleler,cariyeler sefil hayattan kurtuldu.Siz geldiniz,zalimler,katiller,sarhoşlar ashab'ım dediğin ifadeye mazhar oldular.Her biri,mazlumu ezenken,sizin verdiğiniz iman telkini ile can suyu ile zalime kalkan kılıç oldular.Hz.Ebubekir,Hz.Ömer,Hz.Osman,Hz.Ali oldular.Ezilen kadınlar,ismi anılmayan kadınlar.
Hz.Hatice,Hz,Ayşe,Hz.Sümmeyye oldular.

Siz,kurak toprağımızı yeşerttiniz Efendim.Şimdi de şefaatinize ve yardımınıza o kadar ihtiyacımız varki.bizi Sizsiz bırakma efendimiz.

Ey Rabbim,bizi imansız ve onsuz bırakma!

Ey Rabbim,onun livahül hamd sacağının altına girenlerden eyle.

20 Nisan 2012 2-3 dakika 54 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 12 yıl önce

    Yüreğine sağlık üstad... Gül kokan yazınız O'ndan ötürü ne güzel olmuş...Teşekkür ederim...Saygılar😙😙😙