Sohbet - 1

Bir sokakta uzanmış yatıyorum,ölüm de aklımda yok diğerleri gibi.Yaşamımda duygular veya hisler pek varolmadı.Diğer insanlar ile yakınlaşmayı önemsemedğim için aslında belki de bunu yapmak istemediğim için onlar ile yapacağım hesaplaşmalar da yok.Kendimle yapacaklarım ise bilmem böyle bir sorgulama ne kadar gerçekçi olur?
Yaşadığım her bir dakika,gelecekte ne olacak kaygısı hiç olmadan da yeteri kadar acı çekmeye mahkum olmam,geçmişte yaşamanın daha doğru tabiriyle kendimi mutlu olmamaya alıştırmaya çalışmamla bir alakası olabilir mi diye saçma bir soru sormam ne kadar gerçeği yansıtır?

O
-sokağa çıkıyorsun,alışveriş yapıyorsun diğer insanları önemsemeseydin onları kandırmaya çalışırdın?

Ben
-peki önemsemek yanlış kelimeydi, aslında yakınlaşmayı istemiyorum.

0
-yakınlaşmak zorunda değilsin, öyleymiş gibi yap düşündüklerini söyleme düşündüğün gibi davranmaları için uğraş onları kendine uydur.

Ben
-her insan farklı değil mi? hiçbir zaman asla kendimiz gibi birilerini bulamayacağımız gerçek değil mi?

0
-bunu biliyorsun belki de sen de böyle düşündüğün için insanlardan uzak duruyorsun,kendi kuralların var ve ödün vermek istemiyorsun.

Ben
- olabilir ama onların kuralları o kadar mantıksız geliyor ki o insanın 10 kuralı olsa ve bunlardan bir tanesi bile bana uymuyorsa o insana yakın durmak bile olanaksız.

O
-yani kendi dünyanı kendin yarattın bunun için kimseyi suçlayamazsın,isteyerek olduğu gibi istemeden de olsa yaptıklarımız var,evet yalan söyleriz ama çoğu zaman bunu mecbur kaldığımız için yaparız,insanlara kötü davranırız ama sonra yine çoğu zaman bunun için kendimizi kötü hissederiz.Duygularımız var ve hep onları kullanırız bu kullanma isteğimize bağlı değildir,hayat bir yoldur,ilerleriz hangi yoldan gideceğimize biz karar veririz ama sonuçta yolda gideriz.

Ben
-bu insanların yaptıkları,düşünce tarzları o kadar sabit ki onlara ne gösterilirse onu yapıyorlar.genç bir kız annesi nasıl davranırsa o da büyüdüğünde öğle davranıyor,merdivenlerden çıkıyor,bir erkek ile karşılaşırsa kenara çekiliyor bekliyor onun geçmesini bekliyor,burada ki mantık ne?
bir erkek bir kızdan çok hoşlanıyor sürekli yoluna çıkıyor,kız da en sonunda bu adam beni gerçekten seviyor diyor ve erkek istediğini alıyor,sonra bunun adına aşk diyorlar.
gezegenin bir kısmında insanlar açlıktan ölüyor deniyor,bu sebeble şu kadar paranın toplanması gerektiği belirtiliyor,bu nasıl saçmalık insanoğlu kendi türünden olanları kurtarmak için kendi yarattığı kağıt parçasını öne sürüyor.doğa kirleniyor diyorlar,ama aynı zaman da çevrenizi de temiz tutun diyorlar,yani insanlar yaşadıkları yerlere çöp atmayınca dünyayı temiz mi tutmuş oluyorlar o çöpler farklı bir gezegene mi gidiyor?yolda giderken bir işyerinin araçları trafik kurallarını çiğniyor onların hayatlarını riske atıyor ama bu insanlar yine de o işyerlerinden alışveriş yaparak o aracın trafikte olmasına destek oluyorlar.Demek istediğim insanlar artık bireysel düşünce sistemleri bırakmışlar,sorgulamıyorlar kendileri nasıl uygunsa öğle davranıp sonra da neden bu böyle şu şöyle diye hayıflanıyorlar.

O
-bizler doğamız gereği davranıyoruz,neden sorgulayalım bu gezegen bizim,akşam evime giderken eşime çocuklarıma istediklerimi almak istiyorum.işteyken işimi iyi yapmak için çabalıyorum,sorumlu olduğum insanlar var önce onları düşünmek zorundayım,diğer herkes ikinci plandadır evet hayatımı götürmek için sorumluluklarmı yerine getirebilmek için bazen dönülmez yerden dönmem gerekiyorsa dönerim,eğer yolda benden başkası yoksa niye kırmızı ışıkta bekleyeyim?
hayatta her zaman kurallar var ama kurallara uymayabilmek de içimizde var.Sonuca ulaşırız insanları bunun için kırabiliriz ama özür dilemesini de biliriz.topluluk halinde yaşıyoruz,bazılarımız yaptığımız hatalar başkalarının yapmaması için örnek oluyor,hatalar karşısında cezanlandırdığımız da olur.her zaman ilerlemek istiyoruz ne var bunda
sen de bu toplumum bir parçasısın,ona uymazsan ayakta kalamazsın,aşık olmak mı istiyorsun? bir gün karşına birisi çıkar, olmadı mı karşılıklı yapılan hatalar vardır mutlaka ayrılıktan kaçılmaz.Doğru kişiyi eninde sonunda bulabileceğine inanmalısın.

23 Nisan 2012 4-5 dakika 20 denemesi var.
Yorumlar