Susmak
Susmak erdemdir kimine göre;yada çaresizliktir.İçindekileri söylemek varken susmak mı daha iyidir! Yoksa haykırmak mı ? Yeri geldi mi susup dinlemek lazımdır karşındakini.Yeri geldi mi ise cevap verip söylemek lazımdır çoğu şeyi.Karşınıza hiç susmayan birini koyalım diger tarafada hiç konuşmayan ikisinin birbirinden farkı var mı sanki ? Digeri konuşmaktan aciz ; digeri susmaktan yoksul.Cevap vermeyerek karşınızdakini 10 saniyede çileden çıkaran biri susmayarak delirten biri varken.Siz susmaktan mı yana olursunuz yoksa hem konusup hem susmak yani dinlemekten mi.Bence ikisinide ortak kullanmak önemli olan beden dilini ne kadar kullansak da sözlerle süsleye biliriz.Konuşmayan birini ne kadar anlaya bilirsiniz ki.Anlaya biliriz tabi ama beden dilini çok iyi anlıyorsak. Politikacıları , siyasetçileri hatta pazarlamacılar konuşmaya yönelik diksiyon ve hitabet , beden dili dersi alırlar.Çünkü konuşup anlaşmak,dinlemek çok önemlidir. Mesela beden dili sayesinden karşımızda ki insanın rahat olup olmadığını hatta bir çok seyi anlaya biliriz.Ama sözlerde önemlidir duygu düşünce mantık hepsi bir arada anlamak yorumlamak yada dinlenmek güzeldir.Susarak ne derdimize çare buluruz nede içimizdeki sorulara cevap bulabiliriz.Çekinmeden açık açık söylemek gerekir.Saklayarak elde etmediğimiz coğu şeyi söyleyerek elde ederiz.Bu bir avantajdır.Susarak ne elde edebiliriz ki.Doğru susmak erdemdir.Susmak sabırdır ama bunları her zaman kullanarak ne erdemlik olur nede sabır...Tercih meselesi ister susun içinizdekiler size kalsın.İster susmayın yeri gelince konuşun sorularınıza cevap bulun..