Taksi Anıları
Dünyanın en kolay işlerinden birisidir konuşmak? Neredeyse ilk becerebildiğimiz şeylerden birisi? Daha yürümeye başlar başlama, bu dünyada bende varım deriz? Hatta bu meziyetimizi o kadar geliştiriyoruz ki, bazen susmak bilmiyoruz?
Evet konuşmak çok basit ama hele siz onu birde gelin benim arabada görün? Dışarıda lak lak iki dakika susmayan adam arabaya bindimi çenesi bağlanıyor? Konuşsa da ya saçmalıyor yada akla hayale gelmeyecek şeyler deneyip konu açmaya çalışıyor? Tabi bu herkes için geçerli değil ama genelleme yapabilirim? Yani sadece taksiye binen insanlarda olduğunu sanmıyorum? Bir devlet dairesine baksak, bir avukat bürosuna durum pek değişmez? İlla ben muhabbet açacağım ki onlar konuşsunlar? Utangaçlık galiba bunun sebebi.. İnsanlarımızın yeni tanıştıkları insanlarla rahat rahat konuşamaması başka ne için olabilir ki? Yani hadi bir devlet erkanının yanına gitseler neyse? O neyse bende oyum.. Onun kadar bende halk, bende insanım? Yahu konuşun arkadaş, anlatın derdinizi hatta tartışın? Sizi yiyecek değil ya bu adamlar! Hem de herkesle.. Susa susa bu hallere gelmedik mi zaten?
Tabi birde konuşup, saçmalayanlar var onlar en azından ilk safhayı geçmiş, konuşabilmeyi becerebilmişler? Bu nedenle tebrik ediyorum? Ama anlamıyorum neden bu heyecan? Hani ben çok özel bir insan değilim? Bildiğiniz sıradan bir taksici? Hatta ben biraz da gevezeyim? Yani bir konu açabilsen, sen sussan ben konuşurum, hatta seni de konuştururum ama nerde?
Klasik muhabbetlerimiz var? Her gün defalarca duyduğumuz sözler? En meşhuru ?Boş musun??, yok babam ben boş değilim, hele gel gir bir içime bak sana anlatacak neler var? Ama araba boş, yani müşteri yok buyur gel? ?Evladım, kooperatiflere bir araba gönder emi, soldan ikinci kata? Teyze çıkayım mı ikinci kata kadar? ? Yok sen aşağıda bekle biz hemen ineriz?? Birde bizde ?acele? var? ?Yüksek okula acele bir taksi gönderin? Tamam diyorsun hani acele? En geç beş dakikaya oradasın? Bekle bekle ki çıkacaklar? Tam boş sanıp geri dönerken, bir ıslık sesi? ? Abi ne zaman geldin ya??? On beş dakika oldu? En çok güldüğüm de ? Kardeş şuradan üç kişi al? Abi ne üç kişisi? ? Beni, eşimi ve baldızı al çocuklar küçük onları sayma? Peki abi sen bu seferlik üç lira ver yeter? ( Bizde şehir içi ücreti sabit üç lira)
Sağolsun İstanbul?daki meslektaşlarım, taksimetre deme bu millete ne dersen de? Bir gün yaşlı bir amcam eşiyle bindi arabaya? ?Oğlum bizi Sadak köyüne kaça götürürsün?? Amca Sadak?a hiç gitmedim taksimetre açayım.. ?Ne diyorsun, dur ben ineceğim? Ocağımı mı batıracaksın?? Oysa ki taksimetre de 25 yazıyor, bende 25 alacağım?
İkinci derece ambulans sayılır birde taksiler? 112?yi arayacaksın, inandıracaksın onlar en yakın yeri arayacaklar derken, bir taksi çağır daha iyi? Hasta var hani? Yak dörtlüleri, bas Allah ne verdiyse? Bir gidiyorum, neymiş midesi ağrıyormuş? Sepici herhalde, bak benim midem de ağrımaya başladı? Yada hasta oluyor gerçekten, yavaş gidiyorsun, acele et hasta, hızlı gidiyorsun bizi mi öldüreceksin? ?
Birde beni genç gören kurnaz müşterilerimiz var? ?Kardeş Şiran?a at bizi?? Olsun abi buyur? ?Kaça götüreceksin?? Abi otuz lira yazıyor? ?Ya ne otuzu, ne yakıyor ki?? Ya abi git işine?
?
Tabi her ne kadar bazen kızsam da, iyi insanlar benim hemşerilerim.. En azından asmazlar, kesmezler? Bir yandan yola bakayım derken, öte yandan ona bakayım derdi yok bende? Hatta abi ver bi sigara? Gerçi şimdi onu da yasakladılar ya? Resmen evimde sigara yasağı varmış gibi geldi bana? Günümün on beş- on altı saati arabada geçiyor? Acaba kafamı camdan çıkarsam, oda yasak mı?...
Tüm taksicileri ve taksi müşterilerini buradan selamlıyorum? ( Esat hariç, onun hesabını durakta göreceğim) Gittiğiniz tüm yolların açık olması dileğiyle?
Acaba kafamı camdan çıkarsam, oda yasak mı?...😎 Sen en iyisi sigarayi tamamen birak,sana da kyar kanuna da uyar👍 Okurken cok guldum,oyledir musteriler iste,atamasin satamasin demislr...Tebrikler