Takva

Eskiden çocukken edip akbayram ın adını edi sanırdım pakbayram sanırdım soyadını Takva filminde erkan can kendi halinde dindar bir kişilik olan ve bir tarikata bağlı “muharrem efendi” karakterini canlandırıyor..muharrem efendi kendi halinde bir kişiyken tarikatın banka işlerine falan bakmaya başlayınca engin günaydın inşaat işleri yapan müteahhit birini canlandırıyor filmde..muharrem efendinin çalıştıgı yerden ondan çuval satın alıyor..işte erkan can tarıkattan dıye mubarek adam oldu dıye.. ikibin verecegine onbin cokfahiş fiyatla alıor çuvalları.. engin günaydını şeytan tarzı gösterıo kamera.. vesvese verir gibi konusuor sonraki sahnede engin gunaydın.. erkan can iyice bunalıyor fazla para aldıgı için vicdan azabı yapıyor kendine..yemekhanede bunalıma girior o ara yemekhane masasına tak diye biri elma koyuyor..sahne orda bitiyor…hemen arkasındaki sahnede muharrem efendi bağlı olduğu tarikatın şeyhinin kızını ruyasında görüyor kız çıplak bir şekilde yatağa çağırıyor muharremi yani yönetmen altmetinde diyor ki: şeytan müteaahhitin fahiş para vermesıyle ve görülen erotik ruyadakı kız vasıtasıyla yasak meyvayı verdi dıyor muharreme filmde…ayrıca muharrem efendi ikide bir baglı olduğu tarikatın şeyhinin kızını görüyor erotik şekilde rüyasında burda da muharrem efendi ne kadar sakınsa, bakmasa da şeyhin kızına karşı bir takım dürtüler besliyor bilinçaltında ve bu rüyaya erotik görüntüler şeklinde yansıyor filme göre...ikide bir filmde kişi ne kadar sakınsa da islamı iyiniyetle yaşamaya çalışsa bile modern hayattaki ilişkilerin bilinçaltına aattığı dürtülerden kurtulamaz diyor film burda da ....eyy eyy sevdiğim püsküllenmis yaparaklaarrr fantirifistok topraklaaaar hayattt senden onuuuuu biçeriiiiim gül güüül sevdıgımpüsküllenmiş yapraklar düddütürü düddürü toprklaaaar celal özyine yine takva fılmınde muharrem efendi tarikata bağlı hep zikire gidiyor dergaha ve vecd haline gırıyor zıkır yaparken .zikir sahnesınde vecd içinde cezbeye tutuldugunu goruyoruz muhareem efendinin..hemen arkasındaki sahnede muharrem efendi şeyhın kızıyla rüyasında kendini sevişiyor göruyor devamlı ..ve burda da kendinden gecıyor muharrem ruyada sevişirken..fakat ruyadan uyanınca tövbe tövbe deyıp hemen abdest alıyor..yonetmen dıorkı alt metınde dergahda zıkrederken de vecde gelıordu ruyada kızla sevısırken de kendınden gecme halı bı nevi vecde gelıyor muharrem ruyada da.. ama ruyadakını gunah sayıyor..zikir yaparken olan vecdı guzel goruyor nıye diye soruyor yonetmen ikisi de aynı dıor aslında..Dönerek, dönerek içine eşyanın, dönerek içine ....Ölerek, ölerek sona yaklaş ey Mutassavıf İn eteklerime, dök şerbetini, ah öl Mutasavvıf Öl ki bir cendere resmidir cennet İç yüzünde aynalar biriktirdiğimiz Dön aşkın, dön sefil, dön beceriksiz, dön Dön ki dökülesin kendine, devril kendini Aç yüzünü, ört perdesini karanlıklarının Şahadet et sahici sokakarına İstanbul’un Bizans adına, yüz adına, Akşemseddin adına Velilerimizin, nebilerimizin, ayetlerimizin adına Sulatı güllerinin adına, odaların ve sevişmelerin adına Gömülerin, yüzlerin, Hurufîlerin, küfürlerin adına serkan ışın(kahve gözlere kandım yandım yandım aldandımsöyle ben kimlere kaldım..yandım yandım inandımyou talking to me ? paha mu deduunn adamım)

Robert denıro

Celal Öz - Sev Sevil - YouTube

Takva (Zikir sahnesi) Çok güzel - Uhrevi TV

11 Eylül 2024 3-4 dakika 2 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (2)
  • 7 gün önce

    Çok etkilenmiştim izlediğimde özellikle son sahnesi muhteşemdi