Teknoloji ve Aşk/Günümüzde Aşk Neden Yaşanmamakta

Eskiden, insanlarda bir adap, örf gelenek kavramı ağır basmaktaydı.Aileler oturaklı, çocuklarıysa bu oturaklılığın elbette ki bir parçasaydı.İnsanlar evlerinde sıkıldıklarında komşularına gider, gecenin ilerleyen saatlerine kadar muhabbet eder veya sıkıldıklarında bir radyodan beğendikleri parçaları dinlerlerdi.Bir de klasik düğünler olurdu, davullu zurnalı, geleneksel yemekli.Birbirini beğenen çiftler veya beğenebilecek kişiler bu denli ortamlarda gözgöze gelmekte, usulca gün geçtikçe birbirine yakınlaşmaktaydı.Öyle herkesin hemen eli tutulmaz, önce bir tam anlamıyla tanınır, ailenin onayı alınır, gerektiği şekilde geleceğe yönelik ilişkilerin temeli atılırdı

Devir 21. yüzyıl teknoloji devri.Bilgisayarlar, cep telefonları, son derece gelişmiş oyunlar yazılımlar ve daha nicesi.Günümüzde bilgisayar kullanmayan yoktur elbette veya telefonu olmayan.Evinde televizyonu olmayanda yoktur tabiki.Bunlar elbette dozunda kullanıldığında güzel ve yararlı olan simgeler.Simgeden ziyade maddiyatlı somut kavramlar diyelim.Gecenin bir yarısı insanlar internetten birbirini tanımakta, sözde flört "yapıyorum" dedikleri bu kişilerle aşkı yaşadıklarını sanmakta.Arada bir güvensizlik, toz pembe sanılan yalanlar boy göstermekte.İnsanlar gerçek hayattan kopup, kablolara adanan elektrikçesine birbirine bir el uzatmakta.Ardından bazıları elbette buluşmakta, görüşmekte ancak unutulmaması gereken kavram "Tekrardan aşkı yaşadığını sanmakta".Birisinin telefonu çalar, diğeri bu kimdir der, birisi bakkala gideceğim der, ancak gitmez internette film izler.Kısacası kıyamet bundan kopar, güvensizlik alır başını gider.

Şimdi soruyorum size, insanların bu kadar odaklanabileceği nokta varken bu aşk gerçek manada nasıl yaşansın?Eskiden yenilen bir yemek, içilen bir su ağaçlar ve kuşlar vardı.Bu her ne kadar basit bir terim olarak tarafımdan anlatılsa da, işin aslı gerçekten böyleydi.Günümüzde namus kavramından yoksun kızlarımız, gençlerimiz, kardeşlerimiz.Ailesi oturaklı olmayan insanlarımız bulunmakta.Ve sonuç olarak aşklar, bundan yaşanılmamakta.Ortada bulanan bu güvensizlik, gün geçtikçe artmakta.


Sevgilerimle
hayatsal.net

04 Mayıs 2011 1-2 dakika 5 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar