Toplum 25
İlahi mana anlayışlı üreten toplumsal faz içinde kişi çıkarını gözeten tamahkâr hırs oluştu. Bu tamah nedenle ilahi yapı, kişi sahipli El mana anlayışı içinde kişi sahipli iradeni, sınıfsal yapı ile köleci fazı içine geçmişti.
Mülksüz kişiler sahip kişilerin mülkü içinde mal sahibinin iradesine ve mal sahibi kişilerin insafına göre çalışıyorlardı. Böylece köleci faz (derişim) içindeki mülksüz kişiler de rızklarını; yani yarı açlık ve yarı tokluk olan çalışma nasiplerini de mülk sahibinin anlayışı içinde kazanıyorlardı!
Böylece ilahi yapılı inşa yeni ve bencil statü! İçinde sınıflı ve köleci bir yapı içine geçmişti. İlahi faz kolektif ve pozitifti. El ise kolektif ve pozitif fazlı ilahi inşa gerçeğinin, negatif ve olumsuz imaj fazıydı. Kolektif inşa olan yapı, geçmişten şimdiye doğru kendi belirimlerini vermişti.
Kolektif ve totemi sosyal yapı, ortak sağlama yapmak için eylem ve paydaşlık içinde birleşti. Totem ruhun (soyut mana anlayışın) özü buydu. Totemi kolektif yapının yapılaşması çeşitliydi. Totemi sosyal yapıyla tekil veya grup türü sosyal yaşam arasında sürü yaşamı vardı.
Yani kişisi tekil yapı ile totemi yapı arasında sürü yaşamlı bir zaman mekân engeli vardır. Fakat biz kolektif düşünme içindeki düşünceye kuantum sıçratmalar yaptırırız. Kolektif düşünüşle bir anda tekil yapı içine, tekil yapı içinde de totemi yapı içine ve şimdiki zamana içine kuantum sıçramaları yaparız.
Yani kuantum sıçramalar zaman mekân engel tanımaz. Planck zamanını veren her bir uzam değer olan kesikli sürekliliği tek tek davranmaz. Bir kuantum durumda iken; ikinci, üçüncü… Kesikli kuantum duruma doğru birer birer olan sayma sayısı gibi sırayla geçiş yapmaz.
Bir kuantum durum bir anda 10 üssü 9 değerli durumla olduğu gibi bir an sonra 10 üssü 15 değerli vs. kuantum durumlarla davranır. Bir ölçme yapmadıkça siz o şeyin hangi kuantum durumla olduğunu bilemezsiniz. Yani o şey her an her kuantum durumladır.
Yani kuantum sıçrama merdiveni (kesikli durumları) basamak-basamak çıkmaz. Kuantum sıçrama bir anda üçüncü basamakta ve yüz üçüncü, bin üçüncü, bir milyar üçüncü bir trilyon üçüncü vs. basamak enerji düzeni içinde olur.
Sanal kuantum sıçramaları bizim hayalimiz, düşüncemiz, ilhamımızdır. Bu nedenle konu anlatımı içinde kimi engelleri kuantum sıçramalarıyla atlayıp tematik düşünme dünyası içinde ileri geri gidiyoruz. Gitmeliyiz de. Kuantum sıçraması yapmayan beyin ifrazı çağdaş düşünceyi anlayamaz.
Bu nedenle çoklukla sürü dönemi atlayıp totem dönemle birlikte bencil dönemden bahsetmekteyim. Bu sürü dönemin yokluğu ya da sürü dönemin totem döneme etkilerinin yokluğu anlamına gelmez. Totemi sağlama sonrasında da kişiler totemi grup alanı içine kısmi bir dağılmanın serbestlik çevrimi içindeydiler. Serbestlik çevrimi içindeyken güvenlik gibi yavru ve yaşlı bakımı gibi, hasta bakımı gibi kesikli ama kesintisiz süren görevler de serbest durumla iç içeydi.
Kolektif yapılar ilk aşamada sağlama ve paylaşma üzerine binaydı. Yaşlı, hastalar ve yavrular dışında kalan kişiler; organizeni paydaşla olduğu işe, uğraşa ve kişisi yeteneğe göre gruba katılım yapıyordu. Beslenme gibi yetenek faaliyetli sağlamalarını paylaştıktan sonra, kolektifi sosyal alan bir dinlenme arasına geçiyordu.
Bu dinlenme; uyku ve boş zaman etkinliğiydi. Oysa dinlenme boş zaman etkinliği yanı sıra dinlenme içindeyken toplumsal faaliyet durmaz. Şimdilerde olduğu gibi üretim 24 saat vardiya olarak sürer.
Siz 24 saat çalışamazsınız ya da çalışmazsınız ama toplum 24 saat çalışır. Bu nedenle toplum kişi demek değildi. Ve arada üreten ilişki bağı kurmadıkça kişi asla toplum sal bir varlık ta değildi.
Toplum da kişiden bağımsız ve kişi dışında üreten bir kesikli süreklilik vardır. Bu nedenle toplum sekiz milyar kişiye göre sekiz milyar değerlikle bir kuantum sıçramasıyladır. Buna ben kolektif birim zaman diyordum.
Toplumlar, kişiye göre duraklama olan oyun, eğlenme, dinlenme gibi boş zaman içinde olduğu sırada kişinin ara duraklı hizmet tüketen boşluğu, bir başka kişi veya nüfusun; diğer grup kişilerinin üretim hareketiyle doldurulur.
Toplum sal kişilik (özne), kişi boş zaman içindeyken üretimdedir. Toplum sal özne üretim içindeyken de kişiler boş zaman içindedirler. El bunu gördü. Anlaşılır olsun diye günümüzdeki 8 saatlik 3 vardiya çalışmayı örnek vereyim.
Sabah 08 -16 saatleri arası ilk vardiyadır. Ve 16 ile gece 00 (12) arası ikinci vardiyadır. Gece 00 ile sabah 08 de üçüncü vardiya ile bir gün; yani 24 saat biter. Görüldüğü gibi toplumda bir gün üç vardiya şeklinde üç parça durumla, kesikli olup, 24 saatlik çalışmayla süreklidir.
Sabah 08 de iş başı yapan kişiler yeni güne yeni işe başlarken, gece 00 da yani gece 12 de işe başlayan kişiler sabah 08 de işi bırakıp dinlenmeye geçecektir. Gececiler dinlenmedeyken saat 16 da sabahçılar bu dinlenme içine katılacaklar.
Saat 16 da Gececi ve sabahçılar dinlenmedeyken gece 00 saatinde öğleden sonra işe başlayanlar sabahçılarla birlikte dinlenme içinde olup sabahçılar 00 da mesaiye başlayacaklardır. Yani toplum içinde toplumun öznesine göre 24 saat boyunca kesikli ama sürekli bir dinlenme vardır.