Türkiye nasıl siyaset yapıyor anlayan var mı ?
Yerel yönetimler seçimi oluyor bakanlar illere oy toplamaya yollanıyor, belediye başkanı değil bakanlar konuşturuluyor..Merkezle yerel birleştirilsin deniliyor bu ne ADALET VE KALKINMA yerel yönetimler ne demek, ne görevi var veya ne işi var ?..Zaten yerel yönetimlerin iki kolu bağlanmış ve gerdirilmiş tutuluyor bırakın biraz özerkliğini yaşasın.Biz napıyoruz olmaz merkezle aynı parti olacak parti oy kazanacak..Yetmiyor mu Valilik diye bir makam var orayı ataman yetmiyor mu?..Belediyeler sadece çöp toplamak için mi olmalı çöpe mi bakmalı?..Hep yanlış siyaset; merkezle aynı parti olursa fazla kaynak sağlanacakmış, farklı olursa az kaynak aktaracakmış ne bu ADALET VE KALKINMA mı oluyor yani ben Türkçeyi yanlış öğrenmişim özür dilerim...
Oy hep oy ve hep korku var içinizde amaç ne saltanat mı veya otoriterlik mi?..Koltuk sevdası mı ?.. Ben demokrasiyi ADALET VE KALKINMA'yı böyle okumadım...Eğer gerçekten Türkiye için yaşıyor içinde hizmet ruhu varsa bazen eyvallah diyeceksin ve bu ülke için hizmet verenlere önünü açacaksın önşlerini kapatmayacaksın...
Bakan revizyonuna gelirsek buradaki siyasetinizden utanıyorum ve gülümsüyorum ben nerde yaşıyorum...Bir insan kendi ilinde belediye başkanını kazandıramadı diye kabine dışı bırakılır mı?..Bu adam 20 yılını bakanlık görevine vermişse, kariyeri varsa, uzmansa bu kabine dışına mı atılır...Tabi anlıyorum korku var içinizde adamın 20 yılı bakanlıkta geçmiş ve dürüst adaletli saygılı ve herkes tarafından seviliyor belki hani belki koltuğunuzu alır falan hazırda bahane varken atalım kabineden göz önünden...
Ben yanlış okumuşum siyaseti veya Hizmet aşkını ben boşuna yaşamışım çünkü daha neler neler göreceğim...Anlıyorum sizi uzmanlık kariyer veya hizmet aşkı önemli değil bana oy getir sana önemli makamı vereyim istersen karacahil ol istersen sokkataki vatandaş ama bana oy getirin oy ben burda kalmam lazım....
Kınıyorum tekrar ve üzülüyorum Türkiyede gerçekten ADALET VE KALKINMA var...Sanıyordum ki bu sorunları çözecek bu ADALET ama görüyorum ki gelenler gideni aratır....
İşte 20 sene belkide böyle oy için hemen yok edilir...İnşallah herkes ADALET VE KALKINMAyı doğru şekilde öğrenir ve uygulamaya geçer...
TEŞEKKÜRLER BAŞESKİOĞLU VE ONUN GİBİ KABİNE DIŞINA İTİLENLER....
Saygılarımla;
GECE VE KARANLIK
Sayın Bahçacıoğlu,
Yakınmalarınıza madde madde cevap vermek isterim :
1- Yerel yönetimlerin özerkliği konusuyla başlamak en doğrusu sanırım... Yerel yönetimlerin yetkisi hukuken idari vesâyet yetkisidir. Çok tekniğine girmeden kabaca açıklamam gerekirse, bu yetki ile yerel yönetimler üzerinde merkezi idarenin dolaylı denetimi söz konusudur. Anayasamızda yer alan bu yetkilendirme ile yerel yönetimlere büyük serbestlik kazandırılmıştır. Bahsettiğiniz anlamda bir yetki ise "federatif" sistemi hatırlatır niteliktedir. Ünite yapımız, devletimizin kuruluş felsefesi ve bekâmız açısından son derece tehlikeli bir sistem olan federatif sistemin, haklı olarak, tercih edilmemiş olması ise yadrıganmamalıdır. Kaldı ki; bunun tercihi hükümetlere ait olmadı, olamaz. Mesele devlet güvenliğini ilgilendirdiğinden, hükümetlerüstüdür.
2- Son kabine revizyonu ile ilgili olarak yerel seçimleri kıstas almanız, amaçlandığı gibi, medya ve diğer odakların yönlendirmesi sonucudur. Zirâ bu revizyon aylardır perde arkasında konuşulan bir revizyondu; kabine yoluyla AKP'nin parçalanmasını engellemek en birinci amaçtı. (DEVAMI VAR)
(DEVAMI)
AKP'nin başat 3 ismi olan Abdullah GÜL, Bülent ARINÇ ve Recep Tayyip ERDOĞAN'a bağlı ekipler arasındaki güç mücadelesinin doğal bir sonucu olarak partinin parçalanmasını önlemek amacıyla böyle bi revizyona baştan beri ihityaç duyulmaktaydı. Ülke içi dengelerin de denklem girmesiyle sarsıntılı bir döneme giren AKP yönetimi, bu revizyonla tabanını rahatlatmaya çalışıyor. Zirâ seçim bölgesinde büyük başarısızlık yaşayan Mehdi EKER, Bülent ARINÇ gibi isimlere kabinede yer verilmesi bunun en açık kanıtı...