Üstatla Söyleşi

? Hocam Sevgi nedir?
? 'Kalpler arasında muhabbet ve hürmet dolu köprü oluşturmaktır. Yaşamın her evresinde herkesle bu köprü oluşturulabilir'.
? Bir insan sevgi köprüsünü karşılıklı oluşturmak zorunda mıdır? Eğer karşılıksız severse bu nasıl değerlendirilir?
? 'Eğer sen tanıyorsan o seni tanımıyorsa ve tek taraflı köprü oluşturmuşsan o hayranlık olur. Sen onu tanıyorsan karşındaki de seni tanıyorsa ancak sana karşı muhabbet bağı oluşturmuyorsa senin ona duyduğun ise bağlılıktır'.
? Hocam Sevgiyi tanımlarken 'yaşamın her evresinde' dediniz. Yaşam nedir?
? 'İki zaman arasına sıkıştırılmış, belirli kurallar çerçevesinde yapılabilecek maksimum gerçektir'.
? Belirli kuralları biraz açar mısınız?
Sobanın hararetinde buğulanmış camı elleriyle sildi. Bir müddet lapa lapa yağan kara baktı. Pencereyi açarak temiz havadan derin bir nefes içine çektikten sonra avucunu gökyüzüne doğru açarak dışarıya uzattı. Elini çektiğinde, avucunda erimeye başlayan kar tanelerini göstererek:
? 'Kar tanesi olmaktır'.
? Kar tanesi olmak mı?
Anlamsız bakışlarıma tebessüm ederek söze devam etti:
? 'Bir kar tanesi; oluşumundan yeryüzüne düşene kadar diğer kar tanelerine değmeden kendi çizgisinde hareket eder. Toprakla buluştuğunda ise son görevini yapmak ve faydalı olmak için erimeye başlar. İnsanlarda doğumundan, ölünceye dek geçen süre içerisinde diğer insanları kötü yönden etkilemeden yaşamak, eriyip suya dönüşen kar tanesi misali öldükten sonrada bıraktığı faydalı eserlerle güzel anılmaktır'.
? Hocam teşekkür ederim. Sevgi ve aşk arasında nasıl bir bağ kurulabilir? Benzer yanları, farkları nelerdir?
? 'Sevgi sınırsız sayıda kişiye belirli bir muhabbette bulunmak, Aşk ise belirli birisine sınırsız sayıda muhabbette bulunmaktır. Birçok kişi sevilebilir sadece birisine âşık olunabilir. Sevgi bitebilir ama aşk bitemez'.
Sevilen bir filmdeki başrol karakterlerinin meşhur aşklarını anımsatıp sordum.
? Onlar gibi mi hocam?
? 'Hayır. Gerçek aşk insanın kalbi aracılığı ile beynine yazılır. Hareketleri ile yaşayarak anlatılır. Onu anlatmaya şiirler sözler yetersizdir. Şimdiki sevdalar kapı arkasına, vücuttaki dövmeye yazılıyor. o yüzden hemen unutuluyor'.
Sobanın üzerinde fokur fokur kaynayan kuşburnu çayını, yerde bulunan bardaklara doldurup yudumlarken sıcaktan mı çayın dinlendirici etkisinden mi bilmiyorum, oturduğumuz sedirden sessizliğe büründük.

18 Şubat 2013 2-3 dakika 7 denemesi var.
Yorumlar