Yalnızlık

En körpe karanlıktır yalnızlık acısının hafifleyemediği, sızının her an yüreğine işlediği, gölgelerin kaybolduğu ve çıkmaya korktuğu yerdir yalnızlık. Boşlukta savrulmaktır, göz yaşlarının oluşturduğu siyah denizdir, faydalanamazsın suyundan, içine işleyen acıyı deler. Yokluğun adıdır, olmazlarla dolu bir hayatın kurbanıdır, yaşamının anlamsız olduğu bir hayattır yalnızlık. Kimselerin anlayamadığı, habersiz bekleyiştir, gelenin acımanda bıraktığı, kırıkların dolduğu, üstüne basılan her parçanın can yaktığı, toplamaya çalışırken avuçlarının kanattığı, her gidenin ardında bıraktığı kırıkları, toplayandır yalnızlık. Delik deşiktir, bu yalnızlık var ya bu yalnızlık, üstüne çökmüş kara buluttur, gideceği meçhûl...

Yanlışların yuva yaptığı, her gün türediği, önüne geçilemeyen korkulardır. Dönmeyen dünyanın takıldığı küçük görünen ama güçlü olan büyük ayrıntıdır yalnızlık. Kabullenmelerin vermiş olduğu hazdır, kâbusların işlediği rüyalardır. Kabuğuna sinmiş siyahlıkları akıtamayan tek yağmurdur, karanlıkları aydınlatamayan tek güneş, mutsuzluklara umut olamayan acıları gölgeleyemeyen tek buluttur yalnızlık. Aşkı hecelemekten öteye gidemeyen
Okurken içinin ürperdiği, sessiz çığlıkların kulakları sağır ettiği mısralardır yalnızlık. Resminin çizilemediği kâğıda dökülemeyen renklerin anlamsızlaştığı kirlenmiş düşlerin azabıdır yalnızlık. Çarmıha gerilmiş, her çivinin yüreğe saplandığı, paslanmış dokunuşlardır yalnızlık. Aşınası olmak kaybedişlerin lanetlenmiş ruhların mizacını taşımak, her düne miras bırakılan vazgeçişlerdir yalnızlık. Sonsuzluğa gidilecek yolda, verilen söz iken, ödünç verilmiş olan sevgilerin sonbaharıdır yalnızlık. Şu yalnızlık var ya kurtarılmayı bekleyen zayıf kahramanların eline düşmüş acımasız bekleyiştir.

Arkada kalan gözlerin, beyazlıklarını yitirdiği, insanın boğazına düğümlenen kelimelerin o gözleri kapattığı, ellerdir yalnızlık. Bahanelerin alaylı bakışlarının ardından oyunun bittiği sahipsiz yüreklerin canına kıyılan, her sokak köşesine kanıyla süsleyen bir yüreğin bulunduğu, adının terk edilmişlik olduğu caddedir yalnızlık. İçinde koca bir umutsuzluğu besleyen her yüreğin bulaşacağı hastalıktır yalnızlık. Aslında sevmelerin kaderidir yalnızlık. Ah şu yalnızlık yok mu şu yalnızlık!

30 Mart 2009 2-3 dakika 5 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 15 yıl önce

    ''Aslında sevmelerin kaderidir yalnızlık.'' Yazınızda dikkatimi çeken cümle bu oldu.Fikirlerinize katılmamak mümkün değil.İnanıyorum ki tüm sevenlerin hislerine tercüman oldunuz,yüreğinize ve kaleminize sağlık.👍

  • Gerçekten çok duygulandım. içimde hissettiğim duyguları dışa yansıtmışsınız. elinize sağlık çok beğendim.