Yaşlılara Araçlarda Neden Yol Verilmez

Geleneksel bir toplum olduğumuzu yaşlılara ve zorda olanlara yardım etmenin kültürümüzde yeri olduğunu biliyoruz. Onlarla en çok karşılaştığımız yerlerden biri de kentlerdeki toplu taşıma araçları, bankalar vs.dir. Ama artık onları çok görsek de yardımcı olanımız sayılı parmakları geçmiyor. Bilirsiniz yaşlı değerlidir.

Onun elini öpüp başımıza koymamız yerinde ve değerli olanıdır. Fakat şimdiki gençlerin bu yaşlılarda büyük sevgisini gördüklerini de zor görüyoruz. Ağaç yaşken eğilir desek ve ne tür eğitim versek dahi ailede alınan eğitimi toplumdaki gerçekler bozar. Neden mi onlara yeterince saygı duyulmaz dersiniz...

Çünkü gençler büyüklerinden yeterince destek ve yardım göremiyorlar. Yıllarca aynı apartmanda yaşadığı öğrencileri ne tanıyan var ne de hallerini hatırlarını soran. Hatta bir apartmana bir öğrenci yerleşmek istese onları oradan atmak için her türlü sistemi kuruyorlar. Ev sahipleri kiraları yükseltiyor. Bir kap yemeği çok görüyor ve bayramlarda dahi küçük bir selamı ne veriyor ne de alıyorlar.

Okuldan yorulan genç birde o sinirle beş çayından dönenlere ve ısrarla okul saatlerini seçenlere yer vermeyi içlerinden dahi geçirmiyorlar. Yaşlıların hepsi öyle demiyorum ama şehirde kibirle dolup kendini unutan gençliğe özenen bu bazı insanları otobüste gören kişi ya uyuyor numarası yapıyor ya da pencereye bakıyor kimileri de zorlayarak kitap okuyor tabii gerçekleri de yok değil. İçlerinden duyulacak şekilde sitem eden bu kadro evlatlarım diye kucaklamadığı sürece kendine duyulacak saygı bardaktaki buhar kadar dahi olmuyor. Umutlu olalım ki daha da kötüye gitmesin... Görüşmek dileğiyle hoşça kalın. 13: 42 13/01/2013

18 Ocak 2013 1-2 dakika 38 denemesi var.
Yorumlar