Yazmak Değilde Sorun Anlatayım Gündemi

Yahu,bulaştırmayın dediğim halde şu yazma işine...Sorun anlatayım...Yazmak üstat işidir..Her poşetle bağlanan,ben de yazacağım diye soyunursa poşetten yazının anlamı da kalmıyor.Yazı dediğin akıma uymalı.Akımın getirdiklerinden amaç,yer ve düzen.......Nasıl ki tarihsel olaylar tekerrürdür,yazıyı yazarken devamlı aynı düzen olmamalı,değişim gerekli...Ama lütfen değişim gerekliyken kalıplardaki özü kaybetmeyelim.İşaretler ,analitik düzen,form kalıplar,doğrumetrik hesaplar vs.....
Yahu işte yazdırmayın bana gündemi...Çok uzun olacak....sabahlara kadar sürer....Çünkü içim dolu.....Okumayaydım onca kitabı........Tarih,siyaset,ekonomi,kültürel,sanatsal,antik çağ,yakın veya eski veya gelecek her şey var ben de....Antik çağdan önceki bing-bang........buzullar,jeopolitik zaman,heroliclis,neodental geçmiş....
En iyisi siz sorun ben anlatayım...Sorun sorun.....
Ne anlatayım.......Seyit Rıza'mı mı......Nasıl kalleşçe pusuya düşürüldüğünü mü?Vah...vah....hala ağlıyorum...Düşündükçe CHP'nin buna nasıl onay verdiğini.... dişlerimi gıcırdatarak,vay namussuzlar diyesim geliyor.1921 Koçgir isyanın da Alişan'ın ve eşi Zarife'nin hunharca katledildiği.....Kesik başı kumandanın önüne götürülmüş...Ve getiren kişi köy arazisi ve para ile ödüllendirilmiş.....Alişan'ın günahı ney diki...Milletini açlıktan,fakirlikten ,asker mi olduğu belli olmayan müttefiklerden kurtarmak için hep çalışmış.......Yaralanan ceddim doktor olduğu için,hep yardımda bulunmuş.....O zamanın külliyatına göre saldırılar tecavüzler,aşiretleri kışkırtmalar,politik bir yolmuş......Nasıl bir yolsa bu...masumu paklar,hamile kadınlar karınları deşilerek katledilmiş.Ne istediler bu insanlardan.....üstüne üstelik bir de sürüldüler....Yolda eziyet gördüler.....Yıllarca memleket hasreti çektiler.....Etnik köken yüzünden çok tacize uğradıklarından,özyurtlarından nefret ettirilerek Almanya'ya,Avusturya'ya,Fransa'ya vb. yerlere ya sürgün veya terki- diyar ettiler....Günümüz de kimse bunun hesabını masaya yatırmadı....Konuşmaktan korktular,Seyit Rıza'yı hatırlamaktan utandılar.....Tarih te bir silsile yoludur diye kendinden de ödün vermiyor.
Antik çağda ki toplumlarında kendilerinde yitik huzuru sanatta buluverdiler.Tarımsal coşku tarihe gömülmüş,bulunan miraslar altına dönüştürülmüş,elzem ki nehir dışı kalan kindar ülkeler bu ganimetten pay almak için cihata girişmişler.....Artık din önemli miy di bu kıstas ta bilemem.....
Yoksa dini arkasına alan bazı simalar IŞİD gibi........O masum insanları ardı arkası kesilmeyen bir hızla öldürmeye devam ediyorlar......Kimbilir bu silsileyi hangi ayetlerin değiştirilmiş şekli olarak yapıyorlar.. Anlayamıyorum...Hiç bir ayette olmaz ki insana şiddet......Ama bakıyoruz......Peygamberler olsun,padişahlar olsun vs...hiç şiddetten geri kalmamışlar...Bir kılıçla 70 kişiyi doğrayan Hz.Ali'mi desem,Çocuklarını,kardeşlerini,amcasını taht yüzünden katleden padişahlar mı desem.....Üstüne bu katledilmeleri Fatih bir de kanunlaştırmış...Ney miş efendim Devlet-i Aliye'nin devamı için......Yarab...nasıl olur bu..........sefa-hat için ölüm...tekerrür için ölüm.....nasıl olur bu...okuduk ça ağladım...okudukça ağladım tarihe.......Bu kadar mı din kullanılır?
Din özümüz dür,din içimizdir.Allah(c.c) içimiz de dir.....Hallac-ı Mansur,nesimi ENEL HAK dediklerinden derileri yüzülerek işkence görmüşler.......Nasıl oluyor bu...Yoksa biz mi Kur'an bilmiyoruz..Allah hiç bir zaman kullarına böyle bir cezayı hak görmez.....Allah yarattığı kullarına hep iyilik verir.Cana zarar ver mez ..vermez ki sura üfleyerek can ihya oldu.
IŞİD demiştim......Evet bunun hikayesi yeni değil....1801 vehhabilere dayanıyor.Abdullah bin suud denilen bir sahtenin Mısır'da ahaliye yaptıkları işkence ,zülüm, akıllara zinhar çok vahşi...Bunu duyan Sultan 2.mahmut hemen önlemini alıyor.Halil Paşa'ya emir verip ,getirdiği sahteyi Beyazıt meydanında hemen katlediveriyor.Bu şekilde hemen sonunu getiriyor bu vahşi insanın ki...Şu an gündem de konu bu...kimse bu adamların önünü alamıyor.Sultan 2.mahmut olaydı ...........Anlayamıyorum 500 sene Osmanlı da kalan mısır,osmanlı dan ayrıldıktan sonra mı işler bozuldu...
Ne diyim en son okuduğum Arif Doğan'ın JİTEM'İ BEN KURDUM ''DEDİĞİ KİTAB....O'mu kurdu Veli Küçük mü anlayamadım..ikisi de birbirinin düşmanı olmuş.nasıl olur ya...bunlar ülkemizi koruyan generaller değil miydi...Niçin mi okudum.....Daha yeni çıkmadı mı Veli Küçük Silivri den...Ne bileyim aklıma takıldı adamın veryansından..... araştırmalarım...Neyse...Arif Doğan kitabın da bir de Seda Sayan'ı karıştırmış....Bak şuna...Seda sayan ne anlasın Ergenekon dan ...Kadın tatlı tatlı proğramını sunuyor..ne karıştırıyorlar onu.....Yok efendim yanın da hakan şükürün kardeşi de varmış......Hey Alah'ım bu nasıl literatür..Çorba yapmış jitemi......Bir de çok ilginç HİZBULLAH'ı da ülkeye sokan kendisiymiş...Yani şimdi geçmiş bir tarihte mardin de bir caminin avlusunda diri diri gömülen insanlar, ülkeye arif doğan sayesinde getirilimiş bulunan hizbukontrlar sayesinde mi oldu bu acımasızlıklar...çok vahim...onca insan diri diri gömülmüş..Bir de getirmelerindeki amaç,PKK'YA karşı tavırlı olmalarından mış......yani Hizbullah PKK karşıtıymış...pkk yı bitirmek için getirilmiş..Yahu ülkemizde Çanakkale 'de,balkanlarda, dünya savaşlarında, doğu-batı cephlerde canı pahasına çarpışan BİZİM askerlerimizin torunlarına ne oldu......Bize ne oldu......Askerlerimize ne oldu..Millet,vatan,bayrak sevgisine ne oldu ki HİZBULLAH'I ÜLKEMİZE ÇAĞIRIYORUZ..hEM DE İSTİHBARAT KOMUTANI TARAFINDAN.......Allah'ım sen bize yardım et..aklımızı koru........
Daha yazmak istemiyorum..çok uzun oldu.....Haydi hepinize uğurlar ola......

24 Haziran 2014 5-6 dakika 10 denemesi var.
Yorumlar