Yönetim Merkezinin Potansiyelli Oluşu

Varlık içte ve dışta potansiyellidir. Bulut içte birikmeğe (şartlarını oluşmağa), dışta da şimşeklerini yıldırımlarını savurmağa potansiyellidir. Yerin içi ısınmağa, yer kabuğu kırılmağa, magma da yeryüzüne fışkırmaya potansiyellidir. Çevre inişli çıkışlı, eğirilip bükülme ve düzleşmelerle topoğrafı alanlı olup; dıştaki alanın bu potansiyeli de sizi yokuşta yorar; inişte koşturur, düzde bayar oluşuyla sizleri hazır duruşla potansiyelli kılar.

Sular yayılmaya ya da yayılarak, ilerleyerek; akmaya, buz tutmaya potansiyellidirler. Bunlar bir özdeki özelliktirler. Özdeki özellikler zıtların (karşıtların) varlığı ve birliği gereği oluşurlar. Söz gelimi, bir şey içine ısı almaya ya da çevresine ısı vermeye potansiyellidir. Yine şeyler dıştan basınç almaya ve dışa da basınç uygulamaya eğilimle potansiyelli olurlar.

Canlılar bu kabil genel fiziksel kimyasal ortak potansiyel taşımalarına karşın; istemli istemsiz oluşla da dışa doğru ve içe doğru adeta kendilikten potansiyellidirler. İçte beliren cinsel bir potansiyele karşın, dışta bunu karşılamaya yönelik davranışları kotaran güdü ve güdüler de birer potansiyelliktir. Ha keza duygu ve bilinç durumu olan bilgi ve ruhsallıkta birer potansiyelli oluşturlar.

Sabah işe gidecek olmanız da bir potansiyelliktir. Şartlanmalarınız da bir potansiyellktir. Sizi bekleyen dolmuşa müşteri oluşunuz da; otobüsün önüne atlamakta olan çocuğu tutmanız da bir potansiyelliktir. Sizin hırsıza yağmacılara, bir aslana av olmağa davetiyeniz de sizden çevreye karşı bir potansiyelliktir.

Amaç potansiyel oluşu sezdirmektir. Potansiyel oluşun sosyo toplumsal, ekonomik, ruhsal ve buhran sal ve kriminal türü derin analizlerine girip değinmeyeceğim bile bu konum dışı bir gayret olur.
xxx
Yönetim merkezi her zaman yüksek potansiyelli olmuştur. Nedeni, çevre güdeni doğal basınçla; sosyo toplumsa gücün somut ve soyut toplamları olmasından kaynaklanır.

Çevre güdeni içinde seçme ayıklamalı kaygı temelli hazın yaklaşımına ve elemin kaçınılmasına yönelten potansiyellik varken; sosyo toplumsa gücün içeriğinde sosyo toplumsa bilinç, sosyo toplumsa bencillik vs. oluşlarıyla birlikte maddi manevi değerlerin çekim ve itim potansiyelliği vardır.

Bu nedenle yönetimin merkezi, her bir sosyo ve toplumsal durum ve her bir sosyo toplumsa entegrasyonlardan çok daha büyük potansiyel oluşa, sahiptir.

Sosyal yapı, kişi kişiler dayanışmalı bağıntısıyla doğada sağlama yapma ilişkisidir. Oysa toplum da, birey ve bireyler arası farklı nitelikli emek ürününün değişimi olan emekler takasını öngören bağıntıyla, doğayı üreten ilişkidir.

Erken dönem koşulları içinde toplumsal yapı olmadığından sadece ve temel inşa olarak, sosyal yapılı bağıntı vardır. Bu sosyal yapılı bağıntı asla din değildir.

Sosyo toplumların yönetim merkezi ve sinir merkezi totem alan içinde oluşan bir toplanma ve kapsanmadır. Koloniye ve sürü yaşamdan sonra sözlü totemi yasaları olan ilk sosyal alanlar totem alanlarıdırlar. Toplumların totem alanının kapsamı sosyal alanın kapsamı ile aynı değil iken; her ikisi de totem alan oluşla ve sürece totem alan akışkanlığı verirlerken benzeşirler.

Totem alan sosyal çevresine salınım veren ve çevresindeki o totemdi sosyal varlığı o salınımla senkronlayım bir osilasyon kaynağıdır. Bu kaynağın nedeni o sosyo toplumsa güç içereni sağlatmasıyla bir sosyo toplamsal oluşumun tınışımındandır. Sosyo toplumlar ana osilasyon (yöneten) merkezin kaynağına göre salınım yaparlar (senkronize olurlar).

Pekiyi, yönetim merkezi, bu tür potansiyelli oluşunu (gerilimini) nasıl harekete geçirir? Kuşkusuz ki yüksek potansiyel (yüksek basınç ya da yüksek gerilim) ile alçak potansiyelli gerilim ya da basınç arasındaki farkın, kendilik potansiyelli oluşuyladır ki, yüksek basınç sürece seçme ayıklama esaslı yüklere akışı yaptırır.

Yönetim, yukarıda söylenen nedenden dolayı daima yüksek gerilimli, ya da yüksek potansiyellidir. Yönetim ekseni: o çevrenin kendi doğal baskı ve basıncı olan durumla bir sosyal birliğin bu duruma yönelimli sağlama, sağlatma ve sağlaşma yapacak olan özel ve öznel çekimli irade (daha sonra gelenekleşmeli) yönelimlerinden baskı ve basınçla oluşan çevrimse sarımdır.

Yönetimin merkezi olan ağırlık merkezinin baskı ve basıncı, yönetimim çevresi olan sosyo toplumu, alçak basınç ya da alçak gerilimli potansiyeldirler. Sosyo toplumlarda istenen enerji, hep parçalı olacaktır. Akışı da bu yaptıracaktır.

Yani bir tarım sektörünün istek ve gereksinimi olan enerji kullanımları, bir biyo kimya laboratuvarının istek ve kullanımıyla aynı ve aynı zamanda olmayacaktır. Kişilerin istek ve ihtiyaç miktarları ve önem sırası, isteklerin yeğinliği (şiddeti) dahi hep birbiriyle aynı olmayacaktırlar.

Yönetimin içinde doğanın baskı ve basınç olması zaten sosyal talebin parçalı aksamalı oluşmasından daha önce sosyal talepten daha büyük bir baskı basınç ve yasal oluş olmakla başlı başına bir gerilimdir.

Kısacası, sosyo toplumun parçalı istek ya da talepleri; hiçbir zaman yönetim merkezlerinin uhdesindeki toplam potansiyelliğe erişemezler. Bu nedenle de yönetimle, yönetim çevresinin dıştan dolaşan enerji istek-talep, hizmet. Vs.) karşılanması, hiçbir zaman eş potansiyelli olamaz.

Bu nedenle, doğal oluşla yönetim ve yönetimin çevresi arasında alçak ve yüksek basınç farkı oluşuyla yönetimin merkezinden, yönetimin çevresine ve yönetimin çevresinden, yönetim merkezine doğru, bu fark potansiyelden dolayı daima bir akış ve aksama vardır. Yönetimin merkezine doğru olan talep; hep akışı olması gereken bir girişme oluşla yokuş yukarıdır. Zorlukları içeren bir akış ve dirençtir.

Yönetimin kendi içinde de daima sürtünme ve firen etkisinden ötürü, yönetimin içi de alçak ve yüksek potansiyelli kesikli sürekli topaklanmalarının oluşuyla, yönetimin içinde de daima bir süreç akışı yaptırılmaktadır.

Konu detaylarına girmeden sadece bir hatırlama ve bir konu kavranması ve bir konu anlam genişlemesinin kıvılcımlaşması oluşuyla; ast-üst ya da başbakan- bakan, müsteşar, genel müdür vs. türü oluşla memura dek hiyerarşin bir sürecin basınç potansiyelli ligi hep vardır. Yönetim merkezinin içi de görece görece eğim ve akışlı olur (örgütlenme veya teşkilatlanma).

Bu hiyerarşide astlar alçak potansiyelli oluşlarıyla emir alırlar, Üstlerse yüksek potansiyelli oluşla, emir verirler. Üstlerin potansiyel oluşları, tüzelin güçle yetkilenmelerindendir.

Yetkilenişti durum, yönetim merkezinin kendi içinde basınç yaratma ya da potansiyel farkı yaratma nedeniyle yönetimin içinde enerjinin akış yapması ve enerjinin akış yaptırması demektir.

Bakan-bakan; müsteşar-müsteşar; milletvekilleri-milletvekilleri vs. gibi eş düzey potansiyelliler de kendi aralarında kurul toplantısı yapar. Veya kabine toplantılı tartışmalar yapar. Ya da parlamento görüşmeleri vs. oluşuyla yasa kanun sunuş ve yapışla tartışılmaktan ötürü sürtünme ortaya koyarlar.

Bir bakanlık, yönetim merkezindeki potansiyelli içinde hem bir filtre, hem de bir geçirgenlik oluşuyla sükûnet ve aktivasyon kazanırlar. Söz gelimi savunma stratejiği bir durum karşısında eğitim bakanlığı bir set, bir engel, bir filtre gibi davranırken; eğitim konulu enerji potansiyeli karşısında bu süreç kodlarına duyarlı olup aktive olacaktır.

Sürtünme enerji kaybı yaratmakla, ortamı alçak ve yüksek potansiyelli duruma da sokar. Sürtünme yönetim merkezinin kendi içinde tartışma yapmasıyla zıt ve farklı düşünceleri ortaya koymasıyla zaten yönetim merkezinin içinde kendi iç dirençli, enerji kayıplarını da oluşacaktırlar.

Yönetim merkezinin doğasında olan bu iç direnç, genel potansiyele göre alçak potansiyelli durumlarını oluşarak, yönetim merkezinin kendi içinde yüksek ve alçak potansiyelli alanları yaratırlar.

26.03.2015

18 Nisan 2015 7-8 dakika 1084 denemesi var.
Yorumlar