Yüreğimdeki Sessiz Çığlık
OST VE YAREN OLMA ÖZLEMİ ÇEKEN YÜREKLERE---------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
------------Baharın ümit ufuklarınca selam,kardelenlerin azmince selam,çiçeklerin zarafetiyle,yağmurların,toprağın yanağına kondurduğu buselerin lezzetiyle selam yürekleri sancı çeken dostlar.
------------Havaya,suya,toprağa düşen cemre sıcaklığınca selam,arıların,kuşkların,kelebeklerin çoşkuşunca,sevinciyle ve toprağın müşfik kucağıyla selam...
------------Karların ılgıt ılgıt erimesi,suların çoşkusuyla,rüzğarların tutturduğu aşk türkülerini kainatın kulağına fısıldayışında ki hazla selam dostlar........
------------İffet ve Nefis konulu yazıyı kaleme aldığım sırada bir dostdan aldığım mesaj darma dağan etti tüm duyğularımı,hayretten dona kaldım.Ümitsizliğin bir güve gibi vücut ve ruh atmosferini nasıl kemirip tükettiğini ve kapkara bir tablonun ürküdücü.karmaşık desenleri tarafından istila edilişini,sessiz feryatların ruhunu çığlık çığlık sürükleyen kasvet denizine dökülmesine razı olamazdım.çünkü dostum ümitsizlikten ve tükenmişlikten başka bir şey terennüm etmiyordu.adeta yitiriyordu bütün ümit ufuklarını....
------------Kendi lisanıyla dostum doğru ola bilir,yazdıkları yaşadıklarının bir iz düşümü bir tablolaşmış hali ola bilir,hayat tuvalinde....
------------Kim bilir,ne çetin sancılar konuk ediyordur gündüzler boyu sancılı yüreğine....
------------ Kim bilir,ne amansız işkenceler,ne hoyrat kabuslar,kök salıyordur gecelerine....
--------------Bütün bunlar parçalanmış ola bilir.Ümit gemisinin yelkenlerini,bu zorlu fırtınalar ve azgın dalgalar karşısında biteviye kürek çekeçek gücü bulamıya bilirsin kendinde,ama bir kez düşün cana can dostum ,tükenmişliğe,zillete,hezimete doğru koşmakta ve acele etmekte değilmisin bu halinle?...
-------------Oysa dostum,her şafak yeniden dirilişin münadisi değilmidir?her akşam bir kıyametin tartışmaz habercisi olsada.....
-------------Oysa sevgili dostum,nice azgın fırtına ve sellerin tırmık tırmık kazmasına ve sürüklemesine rağmen ,kırmasına rağmen dallarını,kainat yeniden ayağa kalkmanın mücadalesini vermekte değilmidir?kurulduğu günden bu güne....
-------------Bu yönüyle ölümü,tükenmişliği,yıkılmışlığı,kışın kasvetli kucağından kurtulmuş olmanın gönencesini solumaktadırher zerre,duyma ve hissetme özürlü olmayan göz ,beyin ve yüreklere mütamadiyen bu sabrın zaferidir bu mücadele ve direnişin meyvesidir,bu yeniden dirilişin mücadelesidir diye haykırmaktadır.kainat kendisine özgü sesiyle..
--------------Sevgili yarenim,unutma yüreklere kar yağıyor ola bilir,yaz mevsiminin o kavuran sıcağın da ateş harmanı ola bilir.Bir yürek kışın en onulmaz soğuğunda eğer tam yoruldum derken derman çiçeklenmiyorsa ,ruhumuzda her yer karanlık derken ümit güneşi parlamıyorsa ufkumuzda,inanın ki, insan olarak olmamız gereken onurlu yerin gurbetindeyiz demektir...
------------Biliyormüsun dostum,bir değirmendir bu dünya,öğütür ağuşunda ne var ne yoksa bence akıl kıyıya vurmadan,duyğular karaya oturmadan,tükenmişliği hissetmez ümitsizliği solumaz insan..
-------------Biliyormusun güzel dostum,inanç ve amellerdeki istikrarlı yürüyüşruhlardaki çoşkudan doğan çağlayanlardır.bu çağlayanlar,akıp geçtiği her yerde yepyeni hayatlar filizlendirir.
------------Tüm olumsuzluklara gögüs gererek bu çağlayana kavuşmak ve her an yeniden filizlenen bir hayat olmak varken ,neden kurumuş,direncini kaybetmişbirer çöp olmak ,hayat seli üzerinde sağa sola sürüklendikten sonra bir kıyıda çürümeyi beklemenin anlamı varmıdır.istermi ki insan...
------------Ümitsizliğimiz sevgisizliğimizin meyvelerimidir?yoksa sevğiyi tadamıyışımızınmı?....
-------------Ümitsizlik batağında çırpınanlar kendileriyle birlikte başkalarının da batmasına ,kirlenmesine sebeb olmazlarmı?..sence.
-------------Cana can dostum ,Şiir yüreklim,ümide gebe kalmanın yüklediği sorumlukları göze alabilenler ümidi kuçaklıya bilir ancak bunun ne anlama geldiğini farkede bilenler katlana bilir sabrın dayanılmaz sancısına.Ancak gözlerini tüm olumsuzluklara ragmen ümit ufkuna dikenlerin görme şansı vardır,bunun bahtlarına bir dolunay gibi doğuşunu...........
selam ve şükranlarımla cana canlar