Yüzeysel Derinlik-2 (Suyun mahşer yeri; Deniz!)

Suyun mahşer yeri; Deniz!

Âdemoğlu topraktan yaratıldı ve cennete konuldu. Hareket serbestliğine ve sınırsız nimetlerden faydalanma imkânına sahipti.

Mahlûkat arasında akıl gücü olan, karar verme yetisi ve iradesi ile yegâne hâkimdi yeryüzünde.

Varlık âlemindeki vazgeçilmez unsurlardan biri ve diğer vazgeçilmezlerden daha da baskın olanı ise ''su''dur.

Tıpkı âdemoğlu gibi onunda sınırsız hareket serbestliği ve hal değiştirme yetisi vardır.

En kurak yerlerin havasında bile, bileşenleri mevcut değimlidir suyun?

Şırıl şırıl akarsularda akıp giden su, sel ve tufanlarda, kar ve dolu felaketlerinde başrolü üstlenmez mi hep?

İnsanın her hal ve vakada değişik tepkiler ortaya koyması gibi, su'da değişik ortamlarda farklı hallere bürünür daima.

Ben suyun bu hâllerini insanlara bağlarım çoğu zaman.

Kimi insanlar vardır, yeryüzünde yaşa(ma)yan, ne olduğundan ve hangi lütuflara mazhar olduğundan bihaber.

Ve Âdemoğlu'nun yeryüzüne inişini bir sağanak yağmura benzetirim.

Çoğu insan gökten düşen şaşkın bir damla misali, akar gider derelerden ırmaklara...

Bazen bir sel olur, sürükler önünde ne varsa, bakmaz hiçbir şeyin gözyaşına.

Bazen takılıp kalır bir göl ya da su birikintisinin içinde.

Bu düşüncenin en güzel yanı ise, bir bitkiye, hayvana ve insana can olmak kısmıdır.

Bazısı yıkıp yok edip geçiyorken hayatı, bazısı da sebep oluyor yaşamın sınır tanımazlığına.

Damlalar soğuk bir katmana rastladıklarında, kar tanesi olurlar. Her biri birbirinden farklıdır.

Kimisi daha yükseklerde/soğuklukta dolu tanesi olur.

Ben damla olmayı isterim, sen kar, o dolu tanesi olmayı ister.

Kim ne olursa olsun, geldiği ve gideceği yer aynıdır.

Su, kar, dolu isen denize.

Evli, bekâr, büyük, küçük, sağlıklı, sakat'ta olsan, mahşer yeri buluşacağımız yer olacaktır.

Tüm bunlara bakarak şunu demek geliyor içimden; hani ?'su gibi aziz ol'' derler ya...

Su gibi aziz olmak istiyorum, sadece kendim için istersem bunu biliyorum ki bir gölette takılıp kalmışım demektir.

Ben bir gölette takılmak değil, şırıl şırıl akmak istiyorum suyun mahşer yeri denizine aktığı gibi...

Akarken ağaçlar, bağlar, bahçeler sulamak; bir papatya'nın yaprağında çiğ damlası olsun istiyorum parçalarımdan.

Siz ne olmak isterdiniz?

Su gibi aziz olasınız!


15.03.2009

03 Temmuz 2009 2-3 dakika 6 denemesi var.
Yorumlar