Zıtların Faz Geçişi 2

Totem süreçle birörnek olan yapı, aynı türdeşlikti. İttifakı yapılarsa; ayrıtürdenlik olmuşla, devinmişti. Bu devinmeler sonucunda yeğlenen ideoloji, özel mülkiyetçi öğretiydi.

Mülkiyetçi öğreti ortam türdeşliği içine bir de özel mülkiyetçi mana anlayışına göre seçme ayıklama yapıp mana oluşturmanın çoklu türden mana anlayışını vermişti. Teknolojileri, ideolojileri, vermişti. Mutluluğu, rahatlığı, güzeli, zenginliği vermişti. İlacı vermişti. Yaşamın uzamasıydı. Sürü dönemin; totem dönemin kıtlığını bitirmişti vs.

Bunların diğer yansıması da; mutsuzluktu, gözyaşıydı, gecekonduydu, işsizlikti, kölelikti, zulümdü, kötülüktü, ölümlerdi vs.

Totem dönemin sentez yapışla, ayrı türden hızlı devinen ittifakı yapıları vermesi gibi ideolojiler de bir arada sentezle, zihni hakikatlere dönüşmedikçe; kapitalist ideoloji bir cendere olup tekdüze olan aynı türdeşliğin doktrinlerine dönüşür. Aynıtürdenlik, ayrıtürdenlikle bir arada giden (harmoniyi oluşan) dinamiklerdir.

Zıtların varlığı ve birliği olan süreç; bir uçta zenginlik olan kâr ve kâr mülkiyetin heterojenliği (ayrı türdeşliği) içinde güzellik, mutluluk ise; diğer yandan yansıma sentezi de; fakirlikle, gecekonduyla, işsizlikle, kötülükle, zengin, fakir, hakikiliği içinde mücadele oluşun aynı türdeşliği olmalıdırlar.

Aynıtürdenlik olan iki uç ve iki ucun iki temel karakteri, zıtlık olan çelişkidirler. Salınımlar karşılıklı olarak aynı anda bir uçtan diğerine doğru salınım verir. Bu salınımlar keçeci mengenesi gibi çizgisel oluşla değil de; safhalar içeren çevrimle ayrı türdenleşen devinmeyle bağıntılar yönelim oluştur.

Bu aşamalar birbirini durduran, birbirini başlatan, girişmelerin fren ilişkili denge ve dengesiz oluş durumlarını sentezleyen girişmelerdir. Bu karşılıklı yönelimler, birbirinin denge ve dengesiz oluşlarını ortaya çıkaran farklı safhalardı.

Zıtların karşılıklı gel git olduğu sentezin içi; birbirine karşı hem homojen hem heterojen davranışlı oluşla devingenliktirler. Gelgit yapanlar birbirine karşılık, aynıtürden bile olsalar; aynı türden bir nicelik 1,001 birim homojenlikken diğeri de 1,002 derişen nicelimler olmakla; ayrıtürdenlik gibi girişme devinmesini başlatacaktırlar.

Salt mutluluğun (varsıllığın) ve mutsuzluğun (yoksulluğun) kendi içlerindeki heterojenlikleri, derece derece oluşla da ayrı ayrı bir olmakla, aynıtürdenliği oluşurlar. Aynı türdeşliklerin yalıtılmışlıkları o yapının fakirliğini (mutsuzluğunu), fakirlik (mutsuzluk) içinde; zenginliğini (mutluluğu), zenginlik içinde çürütür. Bunlar giderek sönümlenmeye yüz tutan salınımlardır.

Zıtların gelgit yaptığı aynı adalıkla, karşılıklı salınım yaptığı durmaları; sistem dinamiği içinde düğüm bir yerde iç içe geçişirlerken belirsizleşirler. Mutluluk ve mutsuzluğun kesikli sürekli durumlar geçici bu düğüm yer karşılaşması içindeki girişmesi, bir süre belirsizlik durumunu oluşur.

Bu belirsizlik kesikli oluşla gelip geçici. Peş peşe kesikli belirsizliği ortaya koymakla da süreklidir. Bu belirsizlik anı ne aynı türdeşliktir, ne ayrıtürdenliktir. Üretim karşılaşması olmayan tüketen özel alandır. Birbirini takip eden her gün yeniden birbirini oluşturan gerektirmelerdir.

Salınımlar sürekli ve yeni fazlarla beslenip sürdürülen durumlar olmasıyla; belirsizlikler oluşup oluşup kaybolacaklardır. Oluşmalarda kaybolmalarda kesiklidirler. Ve yeniden, yeni bir faz geçişiyle; devamlı olacaktır.

Belirsiz durumların faz geçişi A'dan B'ye doğruysa; a olan faz yansıması; belirsiz nokta geçişinden sonra, B olan faz yansıması katılımı üzerinde; a salınım sürecini, devam ettirecektir. A salınımı fırıncıysa B salınımı ekmeği tüketen olmak zorundadır. B içinde tüketilen ekmek A'nın B de sürekli olmasını sağlar.

Belirsiz durumların seyrediş trafik faz geçişi; b zıtlıktan a olan karşıtına doğru ise; geçiş noktasından sonra, b salınımı a fazlı zıtlık gibi davranacaktır (a fazlı zıtlığını dıştan tamamlayan karakteri oluşla davranır).

Bu şu demek a homojenlikte, b zıtlığı a gibi davranan azınlık davranışları; b salınımlı alan içinde de a salınımı b gibi davranan azınlık salınımı olmakla, süreci en minimum noktada birleşen ayrılan karakter olmakla birey oluşu aynı türden yapmayacaktır.

Bu sentez salt A salınımlı zıtlığın zenginlik gibi aynı türden oluşuyla, tek yanlı bir güzellik ya da B salınımının kendisi ile fakirlik gibi aynı türden oluşuyla bir kötü oluş olmayıp; zıtlıkların iyilik kötülük oluşla düğüm noktasında geçici belirsiz durumlar içinde girişmelerinin güzel olmasındaki, sentezdirler.

Sentez sonrası, yoksunluk; öfkeye dönüşmeyen sentezdir. Öfkenin (olumsuzun) hoşluğa (olumluya); dönüşmesi içinde karşılıklı sağlaşmasıdır. Süt üreticisi olan birinde ekmek üretememek; olumsuzluktur. Ekmeği bulamazsa öfkelenir. Süt üreticisindeki emek ürünü sütün, fırıncıya süt içme olması; fırıncının emek ürünü olan ekmek te süt üreticisine ekmek doyumu olur. Tüm alan içi bu türden karakter dağılımı olmanın bağıl niteliğine dönüşür. Düğüm noktası sonrası geçişlerin her biri, bir tarafın, zıt alan içinde olacaktırlar.

Zıtların tamamlayıcı karakter olmasında her biri bir eşitlik değildir. Diğerinin eksikliğini tamamlayıcı onu devindirip sürdürücüsü olmaktadır. Bir karakter belirmesi diğerinde imrenme olukla varsa; fırıncı olamamaktan kaynaklı imrenme ve öfke; karşı zıt alanın kendisi içine ekmek ve ekmeğin yenmesi olacağından öfkenin dinmesi, öfkenin baskılanması olmaktadır.

12 Şubat 2016 5-6 dakika 1084 denemesi var.
Yorumlar