Zıtların Faz Geçişi 3

Yani 20 ekmeğin=bir ayakkabı olmasındaki ayrı karakterler, sürecin eşitlenmesi olmayıp karşı gelenleri olacaklardır. Süreç bir ucuyla bir belirsizliğin ardında homojen olurken, diğer uçtan aynı belirsizliğin ardında heterojen olacaktır.

A fazlı homojenliğin içinde A'ya göre B fazlı heterojenlik azlık olacaktır. B fazlı zıtlığın heterojenliği içinde de A fazlı homojenliklerin azlık olacağı unutulmamalıdır. Hoşluğu duyulan sentez budur. Kendi faz geçiş süreleri boyunca diğerlerine göre ayrı türden olmakla duyulan güzellik ve kötülüktürler. Ve farklı fazlı ideolojilerden girişmeli sentezdirler. Kendisinde bulunmayanın eksikliğini bağdaşık oluşla ortam girişmesi içinde karşılık gelmekle sağlamanın denkliğidirler.

Uyum neydi; ayrı ayrı gidenlerin bir arada lığıydı (harmoniydi). Sosyo toplumlar bu harmoni içine mana ve öğreti edilmekle, mana üretimin her birine bir durumlar geçişi olmasıyla özneli yararlı durumlar ortaya konmalıdır.

Tıpkı matematiği, profesörü gibi yapanla; matematiği profesörü gibi yapamayanların durumlarından ortaya konan hoşlanma, imrenme durumu gibi mutluluk mutsuzluk olanları kabul ediş; kabulleniştir.

Veya yine güzel resim yapanla, güzel resim yapamayıp; güzel flüt çalanların birbirine göre eksikliği birbirinden tamamlanır. İki eksikliğin eksik karakterlerinin farklı yetenekleriyle karşılanması her birinin kendi zaman zarfı içinde karşılanacaktır. Totem dönemin totem meslekli girişme ve karşılık olmaları içinde olup biten buydu. Ortaklaşılan buydu. Eşitlik değildi. Karşılık olana karşılıklı olandı.

Yarar katkının hoşlanma imrenme durumlarındaki mutluluk mutsuzluktu gerçekleşme; karşı gelme süresi kadar aşamalı olacaktır. Geçici durumlu belirip kaybolan; yeniden beliren; yeniden kayıp olan durumlar olmalıdırlar. Zıtlar olan karşıtlar birbirini belirleyen, birbirini belirli hale getiren, çeken ve karşıtlaşan çoklu yansımalar içinde geçişlerle vardırlar.

Mutluluk sizin keman çaldığınız sürece olsun. Sizin keman çaldığınız süre boyu; karşıdakinin keman çalamamadan kaynaklı mutsuzluğu olsun. Keman çalamayandaki mutsuzluk keman dinleme ve keman dinleyicilerine dönüşsün ki sizdeki dinletiyi ortaya koyduğunuz süre boyunca mutsuzluk sizde dinletiyi verme mutluluğu olsun. Yine sizdeki dinletiye müşteri olma cazibesiyle; öbürünün keman çalma mutluluğu buluşmaları da böylece kesikli sürekli olabilsin.

Keman çalamamaktan ötürü mutsuzun, mutluluğu da; resim yaptığı sürece başlasın, keman çalmakla mutlu olan, resim yapılan sürece resme imrenecek olandaki mutsuz olup; resim sergisini gezmekle mutlu de resim yapamayan mutlu olsun.

Her biri, kendi yetenek olmakla ya da iş alanı içinde yaptığı değişebilir emek ürünlerinden ötürü mutlu olmalılar. Mutluluğunun, mutsuzlar sayesinde; birbirinin emek ürününü dinleyerek, gezip görmesini, tüketerek sağlatan bir ortam girişmesi olmakla; karşılıklı yükümlensen bir borç olduğunun bilinciyle mutlu olabilsinler. Bir alandaki mutsuzluk onu tüketen, onu değişen emekler karşılaşmasını yapmakla mutlu olsun.

İşte B alan içindeki A azınlık fazı; B'ler tarafından tüketilmekle B zıtlığını mutluluğa götürecekti. Yine A alan içindeki keman çalma azınlık fazı; B alan içinde dinleti duymanın mutluluğu oluşuyla; mutsuzluk veya çalamamanın verebileceği mutsuzluk olmaktan, dinleyici olma; satın alma mutluluğuna dönüşür.

Sosyo toplumlar bir organizma oluşla A alan içindeki keman çalma, B alan içinde o örgenliğin karakter tamamlayıcı olmakla sisteme referanstırlar. Sosyo toplumlar; ittifaklardan bu yana baskın olan karakterlerin seçilisidirler.

Sosyo toplumlar, bireyde olamayan karakteri; bireyin sosyo toplumları içinde olmasıyla o karakterler bireyin karakteri gibi bireyine takas edilir. Satın alınan bir tamamlamayı oluşuyordular. Zıtların sentezi olan faz geçişi ve yansıma dağılımı, bu temel üzerinde türlü türlü işleyiş şeklini ortaya koyuyordu.

14 Şubat 2016 3-4 dakika 1084 denemesi var.
Yorumlar