Zorunluluk 1
Ortam girişmesi kendine özgü kendi çevrimini yapar. Deniz ortamı içinde denizin size; kendisine göre kesikli sürekli olan bir çevrim ve çevrimleri vardır. Kara sal ortamda; dağın, ovanın farklı bir çevrimi var. Hava ve uzay içinde olmanın kendisine özgü oluşla size; daha farklı birer çevrimleri, çevrim alan etkili giriştirmesi vardır. Siz de bunun üzerine buna bağlı oluşla kendi öznel girişmeleri inşa edersiniz.
Dağ ortamı kesikli sürekli iniş çıkış ve kuşak hareketlerinden oluşuyla; kuşak hareketi hariç genellikle eğim çevrimli hareketlerdir. Dağ, bu iniş çıkışla sizi eğimler. Dağ bu iniş çıkışla sizi bir alan etkisi içinde davranmaya zorunlu eder.
Dağ bu iniş çıkışların kesikli sürekli olduğu bir alan etkisidir. Dağ ortamı içindeki insan algısı bu iniş çıkışlardan oluşan eğim hareketleri içindeki algıya duyarlıklı oluşla tüm süreçleri bu eğim hareketli davranışlarla kavrayacaktır. Çünkü ne yapacaksa her şeyi iniş çikış eğimli alan üzerine bindirişle inşa ve modüle edecektir.
Dağ ortamında yaşayan kişimiz algı ve yaşantı aşmasını hep eğim hareketli davranışların, duygusu içinde yaşamsal edecektir. Onun doğrusu bu iniş çıkışlı eğim alan, olacaktır. Bunu böyle olmasını kimse size söylemiyordu. Dağın şekli ve konumu; sizin girişmeniz ile davranış ve algılarınızın nasıl biçimlenip; nasıl eğimle, ne tür alan çevrimini kazanacağını belirlemektedir.
Bu tür çevrimlerle bir öğrenme, eğim alanlı davranışlar içinde daha hızlı ve daha çabuk kavrayacaktır. Hep eğimlerden oluşan çevrim alanı yatkınlaşmalar monotonluğu kişisine, düz ortamda acemilikler verebilecektir. Aynı şeyi düz ortam içindeki çevrimle yatkınlaşanlar da, dağlık alanda; dağlılara göre yaya kalacaklardır. Bunlar dağdakilerin düzdekilere; düz alandakilerin dağdaki alana direncidirler.
Kendisi dışındaki kişilerle mana ortamlı ilk girişme, totemi girişmelerdir. Bu nedenle totemi ortam kendisine özgü çevrimi olan manada anlama olmakla, ilk çevrimli ortamdır. Kendisine özgü çevrimli olmanın özelliklerini ve alan kazanımı olan çevrim yatkınlıklarını taşırlar.
İki totem alan kendi içinde türdeşken, birbirine göre heterojendirler. Bu ayrı heterojenlik zıtlıkları ve dirençleri ele verir. Bunlar türdeşlerin dıştan heterojen liğidirler.
Çevrimli alan etkimeli diğer ortamlar da, ittifakı dönemle; köleci sistem olan iki dönemin günümüze gelen çevrimlerdi eğimle alan etkili oluşularıdır.
Suyun dağda ya da eğim veren alanlar içinde kimi yerde çağlayan yapıp akması; suyun bir alan ivmesi kazanmış çevrimler içindeki yatkınlığıyla beraber; suyun ovada yığılarak yavaş ve durgun akması da yine alan kazanımcı bir çevrimler yatkınlığının ortama dek çevrim eğ imlemesidirler.
Totem alanda bu kabil bir ortan eğim eşmesi olan çevrimli alandır. Ortam girişmeli çevrim bu alanın öznel algısı olmakla mana anlamasıdır. Ortam girişmeli çevrimler artan-azalan (çoklayan-eksilten) ve terk edilen-kazanılanları olmakla kendi süreçlerinin kesikli sürekliliğini verirler.
Totem dönem: sürü döneme göre nüfusu ve heterojen salınımı azalan bir yapıdır. Ve sürü edinimle yansıma olan edimseli kültürlerini, terk etmedir. Totem dönem giderek ayrıtürdenliği bir türdeşlik kılıcı yalıtma ile ayrıtürdenlikten homojen yapıyı kazanmanın çevrimi olmakla ilk kez mana edinmeli çevrimle olmanın bir kazanımıdır.
Totem alanlı çevrimiçinde el becerilerini geliştirmek ve çeşitlendirmek; kendi mana düşünmelerini çeşitlendirip bunu grup bilinci yapmayı ve bir tek totem mesleği edinmeyi, mana alanlı çevrim içinde kendisini çoklamasıdır.
Totem çevrimli alan, sürü döneme göre ortam düzensizliklerini hayli azaltmıştır. Sürü dönemdeki güçle yöneten çok başlılık, grup yönetimi oluşla bir türden olmuştur. Hepsinin üzerine ortaklaştıran mana anlaması oturmuştur.
Özel ve özgün yapılar içindeki tüm saçılımlar bu mana anlayışına göre olmak zorunda oluşuyla; rengi ruhsarını 'ortaklaştıranın mana anlayışında' alırlar. Totem alanlı çevrim; grup içi ortaklaştırmasının kesikli sürekli yapıldığı aşamalarla olan çevrimdir.
İttifakı ortamlı alan eğimi; başta yalıtımlı olan bir türdenliği, temasçı katılım olan ayrıtürden oluşların girişendi çevrimlerle sentezin birliğini yapmıştır. Bu nedenle ittifakı yapı girişmesi, en az iki ayrı türden kendi içlerinde homojen; birbirine karşı heterojen olan yapıların kendine özgü farklı salınımdak faz ve frekans geçişlerini modüle ederek; ilk kes ayrı türden oluşan sürecin tevhidi giriştirmesine başlamıştır. Böylece ayrı türden oluşun birliği olan TEVHİT vurgusu, çok anlamlı bir damga yiyişin mana etkisi oldu.
İttifakı heterojenlik sürü heterojen ligi değildir. Sürü heterojen ligi içinde de totemi mana homojenliği yoktur. Yani, ittifakı heterojenlik; köprünün altında çok suların aktığı bir düzey düzlem oluşların alan heterojen ligidir.
İttifaklar farklı totemi mana sentezli bir heterojenliktirler. İttifakı heterojenlik, heterojenlik içeren çevrimle o düzey ve düzlem oluşla bir homojenliktir. Ve ittifakı heterojen homojenlik, sürü dönemle kendi arasına totem dönemin zaman mekân devinmesini alan manadı ve işleyiş farklılaşmasıdır.
Köleci dönem, kendisinden öncesinin ortaklaştıran heterojen homojenliğini, özel mülkiyetçi ve köleci ilişkilerle ayrıştırdı. Bu ayrışma ortam salınımını ve salınımın şiddetini, düzensizliği bir kat daha artıran heterojen lige götürdü. Bu heterojenliğe geçiş derişimi sınıfsallıktı ve sınıflar arası çatışmaydı. Köleci mana içinde alan kazanan süreç yapıyı uzlaşmaz denli heterojen yaptı. Sınıflar arası tevhit çıkmıştı.
Köleci sınıf çatışması içinde birinin ahlakı çalışmaydı. Diğerinin ahlakı diğerini çalıştırma olan çalışmaydı. Birinin ahlakı muktedir olma, diğerinin ahlakı bu muktedirliklere boyun eğmeydi. Birinin ahlakı mal mülk sahibi olmaydı diğerinin ahlakı buna tevekküldü. Birinin ahlakı mülkü elinde tutma olan adaleti, mülke temel yapmaktı; diğerinin ahlakı bu adalete göre davranmak, demokrasi geliştirme vs.ydi
Köleci yapı kendi nicelimle, kendi salınımıyla kesikli sürekli olup salınımı zaman mekan oluşla büyüttü, Salınımı giderek yeryüzü ve imparatorluklar yaptı. Bunun ilk yol adımları site ve şehirlerle bunların birliği olan sentez devletlerdi. Giderek günümüz metropollerini ortaya çıkarmanın heterojenliği içinde bir homojenlikti.
Bu heterojenliğin içinde çok farklı bilgiye ve cehalete sahip olmayla arada uçurum olan gelir elde etmeli dayanışma tevhitlerinin bir arada olamayıp metropollerde kaçtığı yeni bir homojen oluşlar öbeği içinde yalıtımlı çok farklı düzey düzlem ilişkili yeni sürecine parçalanmaktadır.
Bilginin, kültürün, yığınsal cehaletin, muktedirliklerin çok farklı ve büyük oranda ayrışmasını; köleci dönemden beri bir arada tutmayı kotaran köleci iman birliği de, şimdiki süreci koruyamamaktadır. Köleci sürecin kazanımları, köleci oluşla bir arada olmayı aşmıştı.
İşsizlikler boy gösterip, yapay zekâ ve androitler büyük oranda insan odaklı emeğin yerine geçmişti. Yüz yıllardan beri seyreden cehalet, ektiğini bulmuştu. Mekik kapsülünü bırakmaktadır.
Nasıl totemi mana anlaması sürü dönemi terk ettiyse; nasıl ittifakı dönem totemi dönemi terk ettiyse; nasıl köleci dönem ittifakı dönemi terk ettiyse; yeni dönem de, köleci kapitalist dönemi terk etmekle; kapitalist heterojenlik içinde seçilimle yeni bir homojeni mana anlaması ortaya çıkarmak zorundaydı.