Aldatma Sanatı

Nasıl anlatsam, neyi anlatsam, nerden başlasan, nerde bitirsem bilmiyorum;gözlerim şaşıyor, aklım karışıyor,zihnimde uçuşan kelimelerden cümle  kurmaya güçlük çekiyorum....

Ailecik çok sevmiştik onu,özellikle de annem.O da annemi çok sevmişti,babaannesine benzetirdi,meyvasını soyup önüne koyar, annemin sohbetine doyamazdı,kahkahalara boğulurdu,elini  tutar hatta saçını okşardı.Dün akşam misafirimizdi yani çok mutluyduk,dışarda yağan  yağmur eşlik ediyordu adeta,ben sıcak çayımı  yudumlarken onlar en sevdikleri pembe  diziye bakıyorlardı.

Lise üçüncü sınıfa giden bir yiğenim var,Neşe, beni babasından çok sever,adını bile yazmak istemediğim o üst komşu,onunla iyi bir arkadaşlık kurdu,her gördüğünde Neşe'yi soruyordu.

Anneme,Neşe'ye,ablama hep sordurdum aylardır bir  arkadaşı ya da sevgilisi  var mı diye, hepsinden aldığım cevap  "yok" olmuştu.Ama nedense  hiç inanasım gelmiyordu ona,gene yanılmadım.

Sabahın erken bir saatinde kapısının  zili çaldı,uyandım.Üst komşumuz olduğu için ayak seslerini duyabiliyorum,telaş içinde bir sağa bir sola koşuşturduğunu,belli ki kahvaltıya  misafiri gelmişti o saatte.Aradan yarım saat geçtikten sonra önce bir erkek çıktı kapısından, yüzünü görmedim,bir kaç dakika sonra da kendisi çıktı,hiçbirşeyden haberi yokmuşcasına.

"Bir şey sorcam ama kızmak yok."

"Buyur!"

"Sabahleyin senin evden çıkan kimdi?"

"Ne gördün?Bizi mi takip ettin?

"Hayır ama  hani sevgilin yoktu?

"Senin hiç sevgilin olmadı mı,evet,sevgilim,kahvaltıya geldi.Aramızda kalsın ama kimseye söylemedim,eski eşim öğrenirse  çocuğumu  göstermez  bu yüzden  yalan söyledim."

"Bunca yapılan pastalar,kekler,tatlılar kimin için yapıldıği belli oldu.Allah herşeyi biliyor."

O değil miydi,insanlar  nişanlı yada sevgili olduklarında,birbirlerine doydukları için evlenince hemen ayrılıyorlar,diyen.

O değil miydi,büyük konuşup  eski kocamla bir daha barışmam eğer barışırsam kendime saygısızlık etmiş olurum, diyen.

O değil miydi,erkeklerin akılsız olduğunu kadınlarınsa daha akıllı ve zeki olduklarını üstüne basa basa söyleyen.

O değil miydi,arkadaşım veya sevgilim yok ancak olsa bile evlenmeyi düşünmüyorum diyen.

Yine o değil miydi,çocuğu hakkında, kocasıyla konuşmak istediğini söyleyen. 

Sosyal medyadan hem takipten çıkardım hem engelledim,çok ama çok üzüldüm."Annemlere gittim, arkadaşlara gittim."  diye hep derdi ya.

Aldatma sanatı nedir deseler,şiddetle "yalan"derdim,hiç zannetmediğim insanlardan bu kelimeyi duymak beni çok yaralıyor...

Ona göre herkes suçlu,ama kendi  sütten çıkmış ak kaşık.Ailecik çok alıştıktık sana komşu ama ihanetin bedeli ayrılıktır.Artık bundan sonra ne ben muhatap olmak istiyorum seninle ne de  ailemin muhatap olmasını.

Bir halı  hediye etmişti, onu da oturduğumuz odaya sermiştik,ablama söyledim kaldırdık  bugün,istemiyorum onun hiçbir hatırasını ayrıca evinin  yedek anahtarını da  vermişti ablama,güvenmişti bize,biz de ona güvenmiştik.....

İsteyen isyan etsin isteyen inkar etsin kardeşim;bu devirde  kimi eşini aldatıyor, kimi çocuğunu,kimi müşterisini ,kimi seçmenini,kimi sevdiklerini vs.Hem de bunu öyle bir hünerle yapıyorlar ki akıllar almaz,yapmayanı ise yadırgıyorlar(!)

Ama neden?Aylardır gözümüzün içine baka baka söylenen bu yalanlar?

29 Aralık 2021 3-4 dakika 545 öyküsü var.
Yorumlar