Avukat Tilki Musanın Mahkeme Günlüğü
Bir gün Ahmet adında zengin bir iş adamı, eşini ödürdüğü suçlamasıyla cinayet davası açılır.Eldeki deliller savcının suçlamalarının doğru olduğunu göstermektedir.Ancak ortada ceset yoktur bu durum karşısında mahkeme heyeti kararsızlığa düşer.Hapse gireceğini anlayan zengin iş adamı,olmaz denilen davayı bir şekilde olur yapan zamanın en ünlü avukatı tilki lakaplı Musa' yı tutar.
Mahkemesi görülen iş adamı Ahmet avukatın eşliğinde savunmasını yapar ama her şey kötü gitmektedir.;Her şey bitecek derken.davanın sonuna doğru tilki Musa mahkeme heyetine müvekkilini suçsuz olduğunu inandırmak için bir oyun kurgular ve mahkeme heyetinden söz ister.konuşmasına
'' sayın mahkeme başkanı ve değerli hakem heyeti,ben ve müvekkilim,savcının anlattığı gibi bir cinayet işlemediğimize eminiz.Ama birazdan burda öyle garip bişey olacakki ve sizlerde müvekkilimin suçsuz olduğuna inananacaksınız.Ben üçe kadar sayacağım ve üç dediğimde bu mahkeme kapısından müvekkilim tarafından öldürüldüğü suçlaması yapılan karısı ,hem de sağ olarak salona girecek''
''tüm mahkeme heyeti şaşkınlıkla birbirine bakar''
Tilki Musa '' biiiiiir,ikiii vee üç tüm mahkeme heyeti ayaktadır ve kapıdan girecek olan kişiyi görmeye çalışmaktadır. ancak ortada ne giren vardır nede karısı, sonrasında tilki musa mahkeme heyetine son darbeyi vurur.tilki Musa devam eder
''Bakın sizde müvekkilimin eşinin yaşadığına inanıyorsunuz.Çünkü hepiniz kapıya yöneldiniz der.
'' Salon alkıştan inlemekte,ağızlarda Musa yine yaptı yapacağını,ipe giden adamı ipten alır gibisinden söylenmeye başladı.zengin iş adamı Ahmet büyük sevinçle avukatına sarılır.ancak kaçırdıkları bişey vardır,tabi mahkeme başkanın dışında.neyse, mahkeme heyeti duruşmayı karara bağlamak için ara verir ve bir kaç dakika geçmeden yeniden salona dönerler.gereği düşünüldü.
Karar açıklanır "Ahmet atlı kişinin suçlu bulunmasına 17 yıl hapsine diye devam eder.''
Salondaki seyirciler,Ahmet ve avukat tilki Musa şakınllık içindedir.
Avukat tilki Musa neden böyle bir karar çıktığını anlayamaz ve mahkeme başkanına sorar
'' Her şey iyiydi neden böyle ters karar verdiklerini sorar'' mahkeme başkanının yanıtı bir hayli sarsıtıcıydı.'' Evet hepimiz kapıya dönüp baktık ama nedense müvekkiliniz buna gerek duymadı.''
İlk kez tilki Musa dava kaybetmiştir.''
Devam Edecek