Buyrunnnnn, Hayırlı geceler, Allah'a emanet olun!
Bir saatten fazla süredir yoldayız.. Beylikdüzü tarafından Kadıköy'e süren bir yolculuk.. Metro- vapur ikilemesi ve sıcak.. Bitmiş bir haldeyim... Bir an önce evime gitmek, en büyük arzum...
Nihayet Kadıköy'deyiz.. Gece saat 10 olmuş ama... Kızıma daha erken çıkmamız gerektiği konusundaki bilmem kaçıncı serzenişimi yapıyorum, oda bende bilmiyoruz... İstanbul'da bir dost ziyaretinin dönüş işkencesi bu anlattığım...
Kadıköy'de İskele karşısındaki otobüslere binelim dedik.. Otobüsün yanına geldiğimizde otobüs şoförünün misafir karşılayan ev sahibi gibi kapı önünde beklediğini gördük..
- Hoş geldiniz! Kadıköy-Pendik istikametimiz.. Hayırlı yolculuklar!
- !!!!!!
-????
Nasıl yani? sorusu bakışlarımızda çöreklenmiş vaziyette önce birbirimize baktık kızımla.. Yerimize oturduk ama gözümüz şoförde! Bu kibarlık sırf bize mi? Yoksa bu amcanın genel tavrı bu mu?
Genel tavırmış!!!!!
Kızımla birbirimize baktık yeniden.. Bu sefer bakışlardaki sorular aynen şu;
- Bu adam çok kibar bir şoför olabilir...
- Bu adam sarhoş olabilir!
Neyse bakalım daha neler gösterecek bu yolculuk bize?
Otobüsün hareket saati geldiğinde, şoför içeri girdi ve bütün yolculara hitaben bir duyuru yaptı:
- Sayın yolcularımız, otobüsümüz hareket edecektir.. İstikametimiz Kadıköy- Pendik hattı olup, hepimize hayırlı yolculuklar diliyorum...
Kimsede ses yok!
Kızımla benden başka.. Biz deli gibi gülüyoruz ..
Artık yorgun değildim ve çok eğleniyordum.. Zira kibar şoförümüzü izliyorduk.. Cem yılmaz halt etmiş...
Her binen yolcuya: - Hoşgeldiniz,hayırlı yolculuklar diyen,
Her inen yolcuya ise; - Buyrunnnnn, Hayırlı geceler,Allah'a emanet olun! diyen
eşi bulunmaz bir şoförle tanışma şansına sahip olmuştum...
Bir süre geçtikten sonra, artık onunla birlikte yanımda oturan maymunda aynı sözleri söyler olmuştu şoförle.. Artık Kadıköy- Pendik hattında alelade bir yolculuk yapmıyorduk.. Özel bir gezi olmuştu bizim için bu yolculuk... Zira şoförümüz durduğumuz her durağı bize anons da ediyordu...Şehir turu yapıyorduk anlayacağınız.. Diğer suskun insanlar da gülmeye başladılar ve hatta birbirimize espriler yapmaya başladık..
En bombası bir yolcu inerken onu unutan şoför yerine;
- Buyrunnnnn, hayırlı geceler, Allaha emanet olun!
diyen kızımın sesiydi yalnız...Bütün otobüs kahkaha atıyorduk şimdi....
Yolculuğumuz Bostancı'ya kadar geldi nihayet böyle.. Sonra tam gösteri merkezinin karşısında otobüs sağa yanaştı ve durdu... Şoför kapıyı açtı ve gitti... Nereye? Bilmiyorduk... Bekledik... Bekledik... Adam yok ortalıkta..Ayağa kalktım etrafa bakıyorum, nerde bu adam diye?
Gördüm!!!! Pastahaneye girmiş...
-Arkadaşlar şoförümüz bize ikramda bulunacak, bakın pastahanede!!!
Kahkahalar....
Nihayet şoförümüz geldi.. Yerine oturdu ve yola devam etti...
Çok kabaydı .. Bize aldığı baklavadan sunmadı...
Bizde küstük ona...
Zaten biraz sonra da otobüsten inmek zorundaydık...
İnerken:
- Buyrunnnnn, Hayırlı geceler, Allah'a emanet olun!
diyen şoföre cevap olarak,
-Sende Allah'a emanet ol ve hayırlı geceler!
diyen tek yolcu bizdik o zamana kadar...
Bu şoför kibar mı? Sarhoş mu? Deli mi? Hala bilmiyorum...
çok güzel bir üykü,yüreğine sağlık, beylidüzünden kadıköye yolculuk ancak böyle unutulur yorgunluğu
bence deli yada sarhoştur.benimde yolculuk maceralarım çoktur.birde uykusuzsam parayı eksik verdiğim gibi utanmadan da para üstü isteyip fırça yemeler... çok güzeldi... yüreğinize sağlık.
Şarhoş olduğundan çok emin olamadım ama bir yanı deli olduğu belliydi:) Gene de otobüsü kullanmasında tek bir hata olmayan bu nevi şahsına münhasır şoför bize süper bir yolculuk yaşattı diyebilirim 😆😆